Daca o Asociatie culturala, primeste niste bani in cont, bani proveniti din donatii, sau acei 3.5% si cheltuie din acei bani pentru a achizitiona anumite lucruri pentru asociatie, un mobilier, papetarie, etc., este obligatoriu ca aceste cheltuieli sa fie declarate ? mentionez inca o data ca nu vorbim de fonduri pentru un anumit proiect. Ci efectiv, donatii sau alte surse. Si daca e necesar ca aceste cheltuieli sa fie declarate, trebuie sa fie declarate de un contabil?
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Da, e obligatoriu ca si acele cheltuieli facute pentru achizitionarea unui mobilier, papetarie, etc. cu factura pentru asociatie sa fie inregistrate in contabilitate. Contabilitatea lunara o puteti tine personal completand registrul de casa conform chitantei/bonului fiscal care insoteste factura (daca plata s-a facut cu numerar), registrul nir si registrul jurnal.
1. Unde inregistrez acele cheltuieli? intr-un soft special?
2. Trebuie sa ma duc la ANAF sa le declar cu un formular anume?
3. Daca se plateste cu cardul Asociatiei, e mai usor? E o diferenta intre cash si card?
Plata cash e cu bani jos si vi se da chitanta sau bon fiscal (pe care le treceti in registrul de casa ca plati) alaturi de factura si plata cu cardul, adica din contul bancar al asociatiei si pe langa factura inregistrarile contabile le preluati din extrasul de cont. Da, daca se plateste cu cardul Asociatiei, e mai usor.
Cel mai util ar fi, daca nu aveti deloc experienta, sa colaborati cu un contabil autorizat membru ceccar care sa va faca si semneze bilantul contabil anual pentru ong-uri si apoi sa-l depuneti la finante.
Puneti frumos intru-un dosar ca sa nu le piedeti, toate actele (facturi, chitante, bonuri fiscale, extrase de cont luate de la banca pe data de intai pentru luna precedenta) si sa la prezentati contbillui
daca sunteti asa de "la inceput" cu problematica asta ar trebui sa apelati, macar in scop de consultanta, la un contabil, pentru ca altminteri riscati sa faceti greseli si ele vor fi imputabile inclusiv personal membrilro consiliului director al asociatiei care conform legii raspund de fapte nelegale chiar daca sunt comise din nestiinta, atat fata de asociatie cat si fata de terti, adica se pot trezi ca incaseaza amenzi asociatia si sunt ei executati silit de ANAF pentru acele sume daca nu are asociatia de unde plati amenzile pentru anumite nerespectari de norme in domeniul financiar-contabil sau fiscal - tinere de registre, depunere de declaratii, efectuare de inventare, intocmire de anumite documente financiar-contabile...