avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice dezbatere pe marginea ord 34-privind licitatiile ...
Discuție deschisă în Achiziţii publice

dezbatere pe marginea ord 34-privind licitatiile publice

Pe parcursul derularii licitatiilor publice se constata tot mai des urmatoarele proceduri ale comisiilor de licitatie sau ale autoritatilor publice lasand impresia nerepectarii flagrante a legii in special, a OG.34.
Azi propunem o speta :
- anularea procedurii atunci cand locul 1, definit la deschidere ofertelor, nu corespunde asteptarilor…

Avertisment: in situatiile de mai jos si nu numai principiile fundamentale care stau la baza unei achizitii publice (conform directivei europene si a OUG 34/2006 etc.) – si in particular a) nediscriminarea b) tratamentul egal d) transparenta si f) eficienta utilizarii fondurilor publice nu pot fi respectate.

Anularea procedurii se face de obicei in urmatoarele situatii :

a)-cel de pe locul 1 este contestat de un alt(alti) candidat la consiliul national ,care in loc sa-si faca meseria, sa analize pertinent contestatiile, sa le puna in acord cu caietele de sarcini, cu procedurile similare europene in domeniu, sa asigure conditiile minimale de competitie a ofertantilor, anuleaza licitatia pe motive tehnice , neconfomitati de ordin tehnic, impreuna cu autoritatea contractanta - ( aici in zona tehnicului o contestatie in instanta fiind aprope imposibil de cistigat -argumente tehnice multiple,expertize ,timpetc.),refuza categoric sa-si asume responsabilitatea unei decizii in conf.cu dispozitiile legii si a atributiilor pe care le are.
b) -cel de pe locul 1 este probabil necunoscut suficient, cu toate ca raspunde criteriilor de calificare din caietul de sarcini in special fisa de date a achizitiei se cauta:
-neconfomitati de ordin tehnic (care in realitate ele nu sunt neconfomitati si sunt foarte usor de combatut de operatorul economic de p locul1),
-se cauta argumente de aceeasi natura si pentru ceilalti candidati ( care cu siguranta sunt interesati sa se anuleze licitatia ,astfel vor avea o noua sansa)
si in acest mod se ia decizia de anulare a procedurii. de licitatie.

Din cunostintele mele, pana in prezent, nu au fost gasite suficiente argumente pentru a contracara deciziile autoritatii de solutoinare a contestatiilor altfel decat a decis autoritatea contractanta.
Ce se intimpla?

1 intarzierea cu buna stiinta a accesarii fondurilor europene pentru progamele deja lansate;
2. riscul suspenderii sau anularii acestor fonduri atunci cand se depasesc perioadele de accesare.
3 opratorii economici nu sunt pusi intr-o competitie reala asa cum cere OG 34.
4. deteriorarea imaginii autoritatii contractante in fata competitorilor insemnati si seriosi si implicit renuntarea acestora de a mai participa la aceste licitatii;
5. multe firme se retrag din competitie cu toate efectele negative asupra mediului de afaceri
6. pierdea finantarilor proprii a acestor competitori si increderea acestora in mediul de afaceri
7. consecinte majore asupra operatorilor economici locali etc.

In situatiile cunoscute nu au fost luate deciizii in favoarea operatorilor economici si numai in favoarea autoritatilor contactante cu toate demersurile facute.

Ce se poate face ,cum si unde trebuie actionat pentru o justa apreciere a competiorilor, etc.?
Cel mai recent răspuns: avraam77 , utilizator 14:09, 6 Ianuarie 2010
Autoritatile contractante - pentru a declara neconforme ofertele sau pentru a anula licitatia - invoca de multe ori motive tehnic-economic inconsistente. Acestea sunt simple afirmatii pe care, la rândul lor, ofertantii le combat cu alte afirmatii (argumente tehnice-economice) : CNSC nu pare sa aibe competente tehnice interne pentru a face o evaluare corecta a celor 2 pozitii.

Incapacitatea CNSC de a decide pe fond si de a asuma o responsabilitate reala o conduce, probabil, la validarea automata a pozitiei exprimate de autoritatea contractanta.

In cazul recursului la instanta - dupa un raspuns negativ al CNSC la contestatia ofertantului - procesul de selectare a unui candidat pentru demararea investitiei va trebui reluat si poate fi întîrziat cu 3-12 luni sau mai mult. PIERDERILE ACESTEI INTIRZIERI sunt considerabil mai mari decât solutionarea problemelor de fond care fac obiectul contestatiei - prin eventuale negocieri dintre parti.

Nu vorbim aici de motivatii pertinente ale autoritatii contractante si care nu sunt sau nu pot fi justificate de ofertanti. Nu vorbim nici de motivatii administrative (conformitate administrativa).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitii publice - reluarea competitiei Nootropic Nootropic Achizitorul deruleaza un acord cadru cu 3 operatori, atribuirea contractelor subsecvente se face prin reluarea competitiei , anume, prin solicitarea ... (vezi toată discuția)
Solicitare clarificari comunicare rezultat procedura ContSters229751 ContSters229751 Dupa comunicarea rezultatului procedurii poate furnizorul declarat necastigator sa solicite autoritatii contractante detaliile tehnice ale ofertei declarate ... (vezi toată discuția)
Decizie de anulare licitatie teodor82 teodor82 Buna ziua. O firma a participat la o licitatie - cerere de oferte si a avut cel mai scazut pret (criteriul de atribuire - pretul cel mai scazut). ... (vezi toată discuția)