contract de comodat puteti face pentru masina , si acest contract va da dreptul sa trteceti pe cheltuieli pfa :ch de intretinere, benzina ( dar e nedeductibila pina la 31.12.2010 deocamdata ) , reparatii
Pentru calculator, imprimanta si alte obiecte de inventar sau m fixe, puteti face borderou de achizitie de la persoana fizica pa pfa ( formularul se cumpara de la librarie )
Pentru cheltuieli , trebuie studiat codul fiscal , art 48
Va mai trebuie registrul de incasari si plati , registru de inventar si registru unic de control
Depinde de CAEN: daca e comert, de exemplu , atunci mai sint necesare alte doc care tin de gestiune si evidenta ei ( vedeti omef 3512 - formulare pentru act contabila )
Daca ati deschis inainte de 01.01.2010 trebuie sa faceti si inventarierea .
Cred ca deja va pare rau ca ati deschis acel pfa ....;)
Am uitat sa mentionez...cod CAEN 7022 si... PFA-ul l-am deschis mai mult obligata,....pentru a-mi ridica comisionul din firma la care lucrez.Am si facut o factura pe decembrie la ridicarea comisionului ....iar acum....vreau sa incep sa introduc cheltuieli pe firma.....la inceput nu am fost destul de explicita !!!
Vreau sa-mi cumpar si o imprimanta (cea veche nu mai merge),am si o masina pe numele meu....deci ceva cheltuieli si de aici....si as mai vrea sa stiu exact ce se mai poate scadea.....iar daca sunt la inceput cu firma pot trece la chelt. si cumparat.de amenajare a firmei....parchet lam.,gresie,faianta......va multumesc mult.astept cu nerabdare raspuns.:(
acum nu prea ma aveti ce trece pe cheltuielile anului 2009... documentele vor fi emise pe 2010 si regula este ca se pot scade daor acele sume platite in cursul anului fiscal , respectiv venituri facturate/incasate in 2009/// cheltuieli platite in 2009
Puteti trece pe cheltuieli tot ceea ce tine de desfasurarea activitatii , inclusiv reparatiile de care spuneti daca e contract de comodat cu pf , dar cu grija sa respectati niste proportii, adica daca aveti sediul intr-o camera a apt sa zicem, piteti deduce doar reparatiile aferente aceleia,nu pentru toata casa :)
Sa aveti in vedere ca mijloc fix e obiectul mai scump de 1800 si daca e m fix nu se scade toata suma pe cheltuieli, ci se scade doar amortizarea
deci...daca am facut facura in dec nu mai pot sa scad cheltuieli din acea suma pana la urma(ptr. plata impozitului la finele sem. -mai putin).
Atunci as putea sa o anulez factura si chitanta? si sa le fac pe ian.sau ramane asa? Practic nu stiu de ce am facturat din urma ,"patroana" a spus ca este ok,nu are importanta.....nu mai stiu .....
Si spuneti-mi de ce acte am nevoie ptr contabilitatea mea....ca eu vreau sa mi-i tin....am mai facut cateceva din conta.
Imprim. este cam 350 ron.
TRe' sa-mi fac si contr. de com cu casa,adica adresa unde locuiesc?
Multumesc mult.:(
daca doriti sa va ocupati singura de acte, cititi art 48 cod fiscal + norme , si cautati si omef 1040 conta in partida simpla
apoi reluam discutia
Da, trebuie contract de comodat
Retineti ce am spus si mai sus : venitul a acela facturat si incasat , cheltuiala e aceea facturata si achitata ; se socotesc pe an fiscal, adica pina la 31.12
Diferenta intre venit si cheltuiala e baza impozabila , asupra careia se aplica 16%
impozit final , care se regularizeaza cu impozitul platit anticipat, cel declarat initial , si apoi se achita diferenta
Asta e mecanismul general, dar trebuie citite cele de mai sus sa va faceti o parere
Altfel, am face o dezbatere prea lunga pentru un forum
:)