Bună seara tuturor, sunt administratorul unor blocuri noi, asociație nou constituită și cum se întâmplă de obicei dezvoltatorul mai are câte ceva de făcut în ansamblu. Proprietarii au început sa fie nemulțumiți de amânarea rezolvării anumitor probleme, care probabil el consideră că nu sunt chiar prioritare , însă proprietarii nu mai au răbdare. Întrebarea mea este cine beneficiază de termenul de garanție sau mai bine zis cine ar trebui sa aibă inițiativa pentru rezolvare pb în acest termen, proprietarii sau asociația de proprietari care ii reprezinta?
Buna ziua,
Eu as indruma proprietarii sa preseze dezvoltatorul ( poate chiar si actiune in instanta) daca problemele sunt la partea de proprietate ce le apartin exclusiv.
Asociatia il poate chema in instanta daca problemele aparute sunt pe partea comuna a imobilelor, pentru asta a fost constituita aceasta asociatie, a fost mandatata de proprietari, sa gestioneze partea comuna a imobilelor.
Daca este vorba despre proprietati individuale,conform disp L nr 196/2018 problemele se solutioneaza distinct de catre fiecare proprietar in parte
Asociatia de proprietari se poate implica strict asupra problemelor in legatura cu partea comuna de condominiu
Proprietarii,au drept legal in baza documentelor de achizitie bun imobil -daca dezvoltatorul nu s-a achitat de obligatiile contractual asumate,sa se ridice cu pretentii
Initial pot notifica oficial dezvoltatorul-individual sau in grup toti proprietarii pentru obligarea dezvoltatorului sa se achite de clauzele si termenii asumati -sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta