Buna ziua! va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea situatie; pe scara blocului unde locuiesc locatarii scarii au hotarat sa se faca lucrari de modernizare, varuire,schimbare tamplarie etc; toate acestea in ultimii doi ani, costuri care se ridica la cca 1000 lei/apartament. Problema e ca la nivelul asociatiei noastre nu s-a constituit nici fond de rulment si nici fond de reparatii iar banii stransi au fost inregistrati direct in debitul restant pentru ca tabelul cu obligatii lunare succesive nu are prevazuta o coloana speciala cu acest tip de cheltuiala. Intrebare: decizia majoritatii locatarilor de pe o scara poate inlocui o decizie a Adunarii Generale? faptul ca nu exista fond de reparatii/rulment la nivel de asociatie face cumva ilegala strangerea acestor sume si inregistrarea in alt cont decat cel prevvazut de lege? Multumesc mult!
Conform disp L nr 196/2018 fiecare fond are utilitatea lui distincta astfel ca sumele depoziotate in fondul de rulment si d ereparatii au utiizare separata si sumele nu pot fi utilizate in alte scopuri
Aspectul ca la nivelul asociatiei dv d eproprietari nu au fost cosntituite si actualizate fond de rulment si de reparatii constituie incalcare a dispozitiilor in vigoare
Conform disp L nr 106/2018 intr-o asociatie de proprietari majoritatea dispune hotarari,
Mai ales in perioada actuala de pandemie se accepta ca executarea de lucrari la partea comuna de condominiu sa se execute cu acordul majoritatii proprietarilor -chiar si fara convocare adunare generala,parcurgand procedura legal preavzuta cu dovada acordului individual al proprietarilor