Buna ziua. Am rugamintea sa ma ajutati in urmatoarea speta.
1. Sunt chirias al unui apartament si lunar platesc fond de reparatii. De curand am facut o solicitare folosindu-ma de legea 544/2001 in care am solicitat informatii legate de fondul adunat din partea mea/a blocului si reparatiile care s-au facut prin acest fond - avand in vedere ca, cotizez la el / respectiv copii dupa facturi/contractele de reparatii incheiate.
Dupa mai bine de o luna de la depunerea solicitarii, am dat de presedinte si mi s-a transmis ca nu imi va raspunde niciodata fiindca sunt doar un chirias si nu proprietarul.
As dori sa stiu cum pot continua pentru a afla aceste informatii.
2. S-au executat lucrari fara a aduna semnaturi de la locatarii blocului iar ultima lucrare a fost bazata pe semnaturi false - unii chiriasi au fost de acord cu lucrarea dar nu au semnat ei foaia pe care s-a executat lucrarea ci altcineva pentru ei. Este legal?
Ce as putea sa fac in contextul in care primaria este in cardasie cu ei?
Conform disp L nr 196/2018 raporturile intre asociatia de proprietari si locaatrii din imobilul de locuit in comun se realizeaza intre asociatie respectiv presedintele de asociatie si proprietarul bunului imobil
Conform disp L nr 196/2018 obligatia achitarii fondurilor de rulment si de reparatii revin proprietarului bunului imobil
Daca dv prin raportul juridic de locatiune ati acceptat sa achitati si valoarea cotelor la fondurile de rulment si de reparatii,atunci dv aveti obligatia achitarii acestora
Pentru clarificarea aspectelor care va intereseaza contactati locatorul care detine dreptul legal sa solicite informatii relevante referitor la sumele percepute la fondurile de rulment si de reparatii inclusiv unde au fost acestea utilizate
Conform disp L nr 196/2018 proprietarul are dreptul de a fi corect informat despre documentele asociatiei de proprietari iar asociatia de proprietari la cerere,are obligatia sa comunice raspuns in termen de 10 zile la orice contestatie referitor la valorile impuse in listele lunare de intretinere
Referitor la necesitatea executarii de lucraride intretinere si de reparatii la parti comune condominiu sunt 2 situatii distincte
Pot exista lucrari periodice a caror valoare sunt prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli anual adoptat de adunarea generala si lucrari neprevazute pentru care nu exista obligativitatea convocarii adunarii generale si acordul locatarilor
Daca apar situatii neprevazute care impun interventia urgenta nu mai exista timpul faptic necesar pentru parcurgerea procedurii cu convocarea adunare generala,eventual adunare extraordinara reconvocata si atunci comitetul executiv din fondul la dispozitie -pentru buna functionare a asociatiei de proprietari pentru asigurarea starii tehnice a partii comune de constructii si instalatii din imobil decide executarea reparatiilor