liviu1592 a scris:
Am o intrebare...am fost oprit de politie,mi-au gasit 0.45 alcool pur in aerul expirat...
...............
Am fost si eu in situatia ta.
La marea majoritatea a oamenilor alcoolemia creste (sau scade) de la cca 0.15- 0.2 la mie in sange de la o ora la alta. Tu ai avut o variatie de doar 0.05 la mie in sange pe ora si sper ca nu esti bolnav de diabet.
In calculele de mai jos o sa iau in considerare o variatie de +/- 0.05 la mie in sange pe ora.
Daca ai avut 1 la mie in sange la prima proba si 0.95 la mie la proba nr 2, atunci putem spune ca la momentul opririi in trafic ai avut (recoltarea probei 1 se face in maxim o ora de la momentul opririi in trafic):
- cca 1+ 0,05 = 1.05 la mie in sange
sau
- fie cca 1 -0,05 = 0.95 la mie in sange
Evident te favorizeaza varianta nr 2 (adica ca varful alcoolemei sa fie de 0.95 la mie in sange si sa fie in momentul opririi in trafic). Pentru asta trebuie sa declari ca ai baut cca 2-3 litri vin in ultimele 4-5 ore (cu ceva mancare usoara) sau vreo eo 500 ml de vodka in ultimele 3-4 ore (tot cu ceva mancare usoara).
Cele mai sus sunt valabile daca ai cca 100 kg. Ti-o spun din experienta mea trista, fara aparator.....
Celor prinsi cu probleme in trafic le recomand urmatoarele:
1. Pastrati-va calmul si colaborati (formal) cu Organele. Zambiti si prezentati actele
2. Nu va lasati impresionati de "buna-vointa" a agentilor (este inselatoare si face parte din arsenalul lor; ei sunt platiti sa va bage in rahat)
3. In situatiile grave (ex: accident cu victime, alcool, viteza) nu dati nici o declaratie si nu semnati nici un document - caci nu sunteti obligati
4. Cautati martori si notati datele lor (nume, adresa, telefon). Faceti poze cu ei. Notati si imprejurarea in care au fost martori
5. Nu acceptati sa fiti pozati de politistii rutieri langa masina dvs sau in alte imprejurari la fata incidentului (nu sunteti obligati in acest sens dar pozele va incrimineaza ulterior)
6. Fotografiati masinile implicate in accident, pozitia lor, soferii etc. Incercati sa surprindeti si numele strazii si alte detalii cheie.
7. In cazul opririi la radar: fotografiati masina politiei si numarul ei de inmatriculare, fotografiati pozitia masina politiei in raport cu strada/casele, fotografiati agentii de politie, fotografiati ECHIPAMENTUL RADAR instalat pe masina (fiindca nu trebuie sa nu existe comutatoare pe fire sau fire scoase)
8. Nu ezitati sa inregistrati convorbirile cu politistii si cu martorii, daca aveti posibilitatea
9. Puteti scoate numerele masinii dupa ce Politia a facut constatarea evenimentului
10. Contactati rapid un avocat care sa va asiste la declaratii (Politie, IML). Inca o data: nu dati declaratii in situatiile grave
Cuvantul de ordine este: ciocul mic, nu va incredeti in nimeni, faceti poze masinilor si persoanelor, retineti toate detaliile !
Succes