avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Semnătura electronica
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Semnătura electronica

Semnătura electronica

Buna ziua,

Există opțiunea in documentele format .pdf Adobe de a fi semnate digital. Fără vreun aparat/token special. Pur și simplu apesi sign document și apare sigla Adobe numele data si ora și aia e semnatura.

Întrebarea mea e, acest tip de semnătura (nu stiu cum s-ar numi, digitală poate) este valabilă pe actele din România? Este recunoscuta?

Ce înseamnă concret document semnat electronic in România?
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 20:41, 27 Iulie 2021
Conditiile unei semnaturi electronice sunt urmatoarele:
- sa certifice ca persoana care semneaza este chiar autorul/ verificatorul/ aprobatorul documentului. Pentru aceasta autentificarea anterioara semnarii se face cu token, user+parola, amprenta, etc.;
- sa fie legata indestructibil de document, astfel incat modificarea ulterioara a documentului semnat sa invalideze semnatura;
- sa arate semnificatia semnaturii si timestampul ei (data+ora semnarii)
Daca va referiti la documentele ce se depun online (destinatarul e o autoritate, cum ar fi ANAF), atunci trebuie sa va conformati cerintelor legale ale autoritatii respective.
Pentru alte semnaturi autentice se pot folosi si alte aplicatii. UE are o lista a providerilor aprobati de semnaturi electronice.
Metoda sugerata de dvs. nu constituie o semnatura electronica, fiind doar o interfata grafica.
Am înțeles, mulțumesc.

Dar Înafara de data, ora și nume cu ce se mai diferențiază cea cu token fața de cea simpla?

Cea simpla arata și ea toate aceste date.

adriandimitriu a scris:

Conditiile unei semnaturi electronice sunt urmatoarele:
- sa certifice ca persoana care semneaza este chiar autorul/ verificatorul/ aprobatorul documentului. Pentru aceasta autentificarea anterioara semnarii se face cu token, user+parola, amprenta, etc.;
- sa fie legata indestructibil de document, astfel incat modificarea ulterioara a documentului semnat sa invalideze semnatura;
- sa arate semnificatia semnaturii si timestampul ei (data+ora semnarii)
Daca va referiti la documentele ce se depun online (destinatarul e o autoritate, cum ar fi ANAF), atunci trebuie sa va conformati cerintelor legale ale autoritatii respective.
Pentru alte semnaturi autentice se pot folosi si alte aplicatii. UE are o lista a providerilor aprobati de semnaturi electronice.
Metoda sugerata de dvs. nu constituie o semnatura electronica, fiind doar o interfata grafica.


trimiteti-mi, va rog, un exemplu.


Adrianro2019 a scris:

Am înțeles, mulțumesc.

Dar Înafara de data, ora și nume cu ce se mai diferențiază cea cu token fața de cea simpla?

Cea simpla arata și ea toate aceste date.


Una este sa arate si alta este sa fie recunoscuta/ acceptata.

Stimate domn,

Cum faceti diferenta intre doua semnaturi intr-un pdf? cum stiti care e facuta cu token si care e simpla ?

Ati semnat vreodată un pdf cu semnatura simpla ? Stiti cum arata?

Iulian Manea a scris:



Una este sa arate si alta este sa fie recunoscuta/ acceptata.



Alte discuții în legătură

Declaratie pe propria raspundere - semnatura The_Wizard92 The_Wizard92 Buna ziua, Recent a fost lansat formular.sts.ro, unde putem completa declaratiile online. In cazul in care downloadez documentul in format PDF, este ... (vezi toată discuția)
Un contract intre doua parti Mario Bro Mario Bro Un contract intre doua parti : stampilat ,semnat olograf se poate combina si cu semnatura digitala in pdf adobe pe acelasi document si este valabil din ... (vezi toată discuția)
Un contract intre doua parti Mario Bro Mario Bro Un contract intre doua parti : stampilat ,semnat olograf se poate combina si cu semnatura digitala in pdf adobe pe acelasi document si este valabil din punct ... (vezi toată discuția)