Buna ziua.Sunt angajata unei firme din 3 februarie 2009 si am lucrat la aceasta firma pina in data de 2 ianuarie 2010.In data de 3 ianuarie dupa iesirea de la serviciu mi s-a transmis din partea proprietarei firme printr-o colega sa nu mai vin la serviciu pentru ca am fost concediata.In decursul lunilor lucrate nu am primit nici o sanctiune disciplinara, nici o avertizare ori raport pe motive de disciplina nici scris si nici verbal din partea nici unui superior s-au mustrari privind activitatea mea.Cartea mea de munca se gaseste la aceasta firma ,nu mi sa dat sa semnez niciodata un contract de munca si nu cunosc situatia mea de la ITM.Am ramas restanta la plata salariilor pe lunile noiembrie si decembrie si schimburile din ianuarie.Va rog sa-mi dati un sfat despre cum pot sa-mi obtin drepturile banesti si notificarile corecte in cartea de munca.Mentionez ca am trimis o scrisoare firmei prin care am cerut explicatii privitoare celor de mai sus si desi timpul ar fi permis-o nu am primit raspuns.Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
cum nu a-ti semnat niciun contract de munca?? Cum a-ti lucrat pana acum?
In ce baza v-au platit? A-ti semnat vreodata ceva?
Sincer, dureros, surprinzator...
Primul pas: sesizare la ITM.
Incheierea si mai ales incetarea contractului individual de munca nu se fac verbal, de obicei.
Trebuie verificat (la ITM sau la firma) daca exista in numele dvs. un contract de munca, daca da, cine l-a semnat.
In functie de asta, va putem oferi solutii.
Repet, insa, concedierea nu se face pe vorbe, nici prin intermediari. Angajatul nu trebuie sa se considere concedita pana nu vede o hartie care se numeste de obicei decizie de concediere, in care sunt trecute cel putin numele lui, motivele de concediere, si data de la care nu mai are servici.
Plangere la ITM puteti sa faceti oricum, dar mai important este daca aveti contract scris, inregistrat la ITM.
Pai e cam clar ca nu ati fost angajata daca este asa cum ati descris in textul mesajului. Inainte sa va angajati la aceasta firma aveati carte de munca?
Daca nu ati avut contract semnat (chiar si de alta persoana in locul dvs.) si inregistrat la ITM, nu inseamna ca nu ati fost angajata.
Reamintesc in general ca forma scrisa in incheierea contractului individual de munca (cim) nu este o conditie de validitate a sa, adica cim se poate incheia si verbal. (cu anumite consecinte neplacute, ca in exemplul de fata)
In cazul acesta, insa, trebuie dovedita existenta unui contract verbal incheiat, clauzele lui (prin orice mijloace de proba),
si abia apoi discutam despre modul in care a fost desafcut, dupa ce, prin mijolace legale (de obicei cu ajutorul ITM sau in instanta), se va constata existenta cim, se va obliga angajatorul la inregsitrarea sa, se va opera in cartea de munca