Colaborez ca PFA cu un client din interiorul Uniunii Europene si un proiect viitor implica achizitionarea unor piese de calculator pe care s-a oferit sa le deconteze (sa-mi acopere partial/integral suma cheltuita, pe baza bonului fiscal/facturii).
Am achizitionat deja o parte din ele ca persoana fizica, si as avea nevoie de cateva clarificari legate de legalitatile din jurul unui posibil decont, fiindca nu as vrea sa fac o greseala in sensul acesta. Stiu ca cel mai probabil intervin legi de ambele parti.
1. Daca colaborarez cu el prin intermediul PFA-ului, ar fi posibila decontarea bunurilor achizitionate ca persoana fizica, tinand cont ca eu sunt titularul PFA-ului, sau exista o separare clara care impiedica acest lucru (cel putin in RO)?
2. Daca cumpar restul partilor prin PFA, va face mai usor un posibil decont (tinant cont ca nu voi considera cheltuielile ca fiind deductibile in contabilitate)? Trebuie/e destul sa existe un contract de comodat intre mine si PFA care sa acopere calculatorul?
3. Exista limite in ceea ce priveste sumele care pot fi decontate?
4. Trebuiesc intocmite documente aditionale/inregistrate intr-un mod anume in RJIP?
5. In general, ar fi mai indicat sa sugerez clientilor sa achizitioneze ei cele necesare?
6. Mai sunt alte aspecte legate de decontari pe care le-am omis?