avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 401 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Exceptie folosire casa de marcat
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Exceptie folosire casa de marcat

Buna ziua!
Va rog sa imi oferiti informatii in legatura cu o anumita situatie.

Sunt administrator al unei firme. Am depus cerere la Registrul Comertului pentru a modifica activitatea principala a firmei in Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi si internet. Mai exact, nu voi avea deloc activitate cu clientii la sediu, nu voi mai desfasura deloc comert ambulant. In urma pandemiei, am fost nevoita sa ma reinventez si voi lucra doar papetarie de eveniment, cu livrare in tara, pe baza unor comenzi plasate de catre clienti pe site.

Comenzile plasate pe site, le voi livra doar prin curier (pentru platile ramburs curierul va taia chitanta si imi va transfera banii in cont colector) sau clientii vor achita direct in contul firmei, pe baza facturii.

In cazul acesta, imi pot desfasura activitatea fara casa de marcat? Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 6 Octombrie 2021
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 11:14, 6 Octombrie 2021
Pt vanzarea prin curier sunteti exceptat cf art. 2 din OUG 28/1999:

Art. 2. -
Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1) încasările efectuate din următoarele activități:
h) comerțul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum și prin corespondență, cu excepția livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine și unitățile de alimentație publică, pe bază de comandă;


Iar daca clientii vor efectua plata prin OP (nu prin card) nu aveti obligatia de a utiliza parate de marcat electronice fiscale intrucat, cf art 1 din OUG 28/1999:

Art. 1. -
(1) Operatorii economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Ultima modificare: Miercuri, 6 Octombrie 2021
Ioan Petru Butariu, Contabil
Va multumesc mult!
Trebuie sa inchideti casa de marcat. Sunati la firma de la care ati luat-o, sa va scoata memoria fiscala si sa declarati la ANAF.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cand este obligatoriu sa emitem bon fiscal? klm0909 klm0909 Buna ziua, 1. detin un magazin online de vanzare produse electronice si as dori sa stiu daca legislatia ma obliga sa emit bon fiscal pentru fiecare vanzare ... (vezi toată discuția)
Pentru un site similar cu olx.ro, unde utilizatorii pot plăti opțional pentru promovarea anunțului, trebuie casă de marcat și emis bon fiscal? workwork workwork Buna ziua, Am o intrebare la care am primit raspunsuri diferite de la diversi contabili. De aceea am recurs la a posta pe acest forum. Pentru un site ... (vezi toată discuția)
Chitante emise catre persoane fizice ContSters255863 ContSters255863 Efectuez comert la distanta si am livrat cateva bunuri catre persoane fizice, cu incasare pe baza de chitanta realizata electronic. Stiu ca nu a fost bine si ... (vezi toată discuția)