Buna ziua!
Va rog sa imi oferiti informatii in legatura cu o anumita situatie.
Sunt administrator al unei firme. Am depus cerere la Registrul Comertului pentru a modifica activitatea principala a firmei in Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi si internet. Mai exact, nu voi avea deloc activitate cu clientii la sediu, nu voi mai desfasura deloc comert ambulant. In urma pandemiei, am fost nevoita sa ma reinventez si voi lucra doar papetarie de eveniment, cu livrare in tara, pe baza unor comenzi plasate de catre clienti pe site.
Comenzile plasate pe site, le voi livra doar prin curier (pentru platile ramburs curierul va taia chitanta si imi va transfera banii in cont colector) sau clientii vor achita direct in contul firmei, pe baza facturii.
In cazul acesta, imi pot desfasura activitatea fara casa de marcat? Va multumesc!
Pt vanzarea prin curier sunteti exceptat cf art. 2 din OUG 28/1999:
Art. 2. -
Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1) încasările efectuate din următoarele activități:
h) comerțul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum și prin corespondență, cu excepția livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine și unitățile de alimentație publică, pe bază de comandă;
Iar daca clientii vor efectua plata prin OP (nu prin card) nu aveti obligatia de a utiliza parate de marcat electronice fiscale intrucat, cf art 1 din OUG 28/1999:
Art. 1. -
(1) Operatorii economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.