Buna seara. Am nevoie de o parere avizata in următoarea speța:
Sunt angajata in sistemul medical public.
Anul trecut am fost detasata de catre ISU prin DSP-ul judetean intr-o alta unitate sanitara timp de o luna jumatate pentru a lucra cu pacienti Covid. Pentru aceasta perioada de timp nu am fost platita nici de angajator nici de unitatea la care am fost detasata. Aceasta situatie este fara raspuns si rezolvare de peste un an, ambele parti sustinand ca cealalta institutie trebuie sa ma plateasca.
Mi-am dat demisia in urma cu cateva zile dar angajatorul refuza sa ia act de aceasta sustinand ca pe perioada starii de alerta sunt obligata sa lucrez in continuare aici, termenul de preaviz de 20 de zile lucratoare neincepand sa curga.
Ce pot face in aceasta situatie din punct de vedere legal? Avand in vedere ca angajatorul nu si-a indeplinit obligatiile demisia mea este valabila? Va multumesc
Legea nr. 55/2020
art. 30
Prin derogare de la prevederile art. 81 alin. (4) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul personalului încadrat în unități sanitare, de asistență socială, de asistență medico-socială și în instituțiile din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, termenele de preaviz nu încep să curgă, iar, dacă au început să curgă, se suspendă pe întreaga durată a stării de alertă.
Neplata salariului constituie motiv de demisie fara preaviz (art.81 alin.8 C.mun.) ... situatie in care articolul de mai sus nu este aplicabil.