avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 682 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Protectia consumatorului in cazul unei relatii firma ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Protectia consumatorului in cazul unei relatii firma -firma.

Buna seara!
Imi permit sa va cer parerea cu privire la urmatoarea situatie: de curand am trimis la reparat, la un Service din Bucuresti, un aparat de uz casnic. Dupa instiintarea primita ca reparatia a fost efectuata, am acceptat suma comunicata, aparatul mi-a fost expediat prin curier iar cineva din familie l-a preluat si a achitat suma respectiva. Cand am ajuns insa acasa si am probat aparatul am constatat ca avea exact aceeasi nefunctionalitate ca inainte de reparatie - si, in concluzie, am platit banii degeaba.
I-am contactat pe cei de la Service ; bineinteles ca au dat niste explicatii puerile pe care le-am contrazis cu argumente - iar din momentul in care am solicitat sa-mi restituie banii platiti pentru o reparatie, dupa opinia mea, neefectuata, tacere totala.
Suma nu este foarte mare dar, sincer, pentru mine este o chestiune de principiu. Si, dupa modul in care se comporta, cred ca au mai pagubit si pe altii...
Problema este ca factura de reparatie a fost intocmita pe firma sotiei mele si, din cate stiu, nu pot apela la ANPC, fiind un litigiu intre firme.
Astfel incat, v-as ruga sa ma lamuriti :
1. S-a schimbat ceva in legislatie, as putea apela la ANPC? Stiu ca anul trecut a fost in discutie un proiect de lege ca pentru sume sub 5000 lei si firmele (reclamante/pagubite) sa poata apela la ANPC.
2.Daca nu, exista si o procedura simplificata pe care o pot urma? Solutia actionarii in judecata, cu avocat angajat, mi se pare nelucrativa (durata si costuri).
Sau, tinand cont de conditiile actuale din pandemie, se pot face demersuri prin corespondenta, cu implicarea vreunei institutii, organizatii, etc.?
Va multumesc anticipat pentru sprijin si raman cu interes in asteptarea raspunsului Dvs.
Cel mai recent răspuns: mircea50 , utilizator 09:15, 15 Noiembrie 2021
1. nu s-a schimbat nimic.
2. puteti apela la un mediator, dar doar in situatia in care service-ul isi recunoaste vina. contrar, tot instanta e solutia.
este o disputa intre profesionisti
poate va intelegeti sa il retrimiteti sa il repare intr-adevar.
Va multumesc mult pentru raspunsul prompt si pentru sugestie.
O zi buna in continuare!
Ultima modificare: Luni, 15 Noiembrie 2021
mircea50, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Termen reparatie depasit din vina curierului FlorentinaMiloiu FlorentinaMiloiu In data de 24.11.2016 am lasat in magazinul de unde a fost achizitionat in vederea repararii un telefon. In data de 27.11.2016 am fost anuntat ca reparatia se ... (vezi toată discuția)
Am platit pentru un produs nou si mi-au trimis un produs defect, iar acum nu vor sa imi restituie banii!!!am cumparat un cuptor electric de la altex si l-am primit prin ... mirelasteica mirelasteica Am cumparat un cupltoe electric de la Altex si l-am primit prin curier, acesta avea mari defectiuni geam spart, bara indoita si am cerut returul , ori ... (vezi toată discuția)
Tv cumparat online, defect Mihaiela-Alina Mihaiela-Alina In data de 27.02.2018, am facut o comanda de pe site Ideall. ro pt un televizor. Am primit coletul in data de 28.02.2018. Coletul a fost verificat, nu prezenta ... (vezi toată discuția)