avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1223 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Este obligatorie angajarea unei femei de serviciu?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Este obligatorie angajarea unei femei de serviciu?

Sunt angajata la o instiutie culturala. Exista presedinte si consiliu director, insa angajata sunt doar eu, pe post de secretara-bibliotecara. Avem relatie cu publicul si cu membrii. Asta inseamna ca vin oameni in spatiile institutiei.
Pana cand s-a modificat legea si trebuie si pt. angajatii parttime platite contributiile sociale complet (ca la un angajat cu 8 ore) am avut o femeie de serviciu care venea odata pe saptamana si facea curat.
Dupa schimbarea legii, presedintele institutiei a concediat femeia si imi cere sa fac eu curat. Motivand ca sunt singura care se afla permanent in incaperile institutiei, plus mai nou ca ar fi datoria mea tinerea curata a locului de munca.

Intrebarile mele sunt:
1. Ma poate obliga la asta? (Nu doresc s-o fac, mai curatam eu din cand in cand, atunci cand era insuportabil, dar nu vad de ce as face asta obligata. Vin de obicei persoane mai in varsta, barbatii ba nimeresc pisoarul, ba mai degraba nu, pute infernal. Praful e de doua degete, suntem cu geamuri mari direct catre strada. Etc.) In CIM sigur nu am trecut ca obligatie de serviciu sa fac curat.
2. Eu ca angajata am dreptul sa cer un mediu de lucru curat? In practica, sa fie angajata o femeie de serviciu sau o firma de salubrizare.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:45, 3 Decembrie 2021
Cornel Vasile a scris:
Teoretic , posibil ca nu ... dar practic , pe vorbe, nu avem de unde sa stim noi.

Nu. Deci acest lucru nu l-am semnat, cu siguranta. Asta ca sa stim despre ce vorbim. (Am mentionat deja in postingul initial.)

Cat despre sanatate. Este praf de un deget peste tot. Va dati seama cu geamuri mari de lemn in mijlocul orasului direct langa unul din bulevarde. Si daca se face zilnic curatenie, tot se depune. Cat timp a venit femeia de serviciu era ok. Nu perfect, dar venea regulat si asa ajungea cat de cat si doar o zi pe saptamana. Acuma ca nu s-a facut curat in mod regulat (mai fac eu cam odata pe luna, ca mi-e rusine ca se plange lumea ca miroase urat.), este praf peste tot, unde umblu mai putin, dar cum umblii se ridica si din locurile mai putin umblate, deci e praf.
Acuma sigur ca nu-i ca intr-un mediu unde faci silicoza in jumate de an. Pot totusi imputa asta ca pericol de sanatate? Sau prima data trebuie sa astept sa ma imbolnavesc?

Cu materialele de curatenie: Nu trebuie sa le platesc din propriul buzunar. OK, ca deja mi s-a reprosat ca de ce am cumparat de la DM (care e la 50 m) si de ce nu m-am dus la Mall (care e la 6 km) ca acolo e mai ieftin, aia-i alta treaba. Dar in principiu se platesc, trebuie doar sa le cumpar eu.

Dupa ce plecase femeia de serviciu, am cautat eu firma de curatenie. Ar fi costat cat costa femeia de serviciu inainte, dat fiind ca n-am fi avut costuri de personal. Dar nu au vrut nici asa.
~ Conținut șters la cerere ~
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@Aurelia Aveti mai multe optiuni: 1. Sa acceptati, asta se pare ca nu prea va convine. 2. Sa incepeti un razboi cu angajatorul. Razboiul presupune timp, nervi si mai ales bani (avocatul costa!) 3. Sa va gasiti alt loc de munca. 4. Sa acceptati, dar cu anumite conditii: o marire de salariu, echipament+consumabile. Stiu, e greu de acceptat ca din secretara sa va treziti (si) femeie de serviciu cu norma-ntreaga! Trist e ca citesc cum unii considera firesc si legal ca angajatul sa fie considerat un biet sclav pe plantatia angajatorului.
Ultima modificare: Miercuri, 24 Noiembrie 2021
DlGoe, utilizator
~ Conținut șters la cerere ~
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Se pare ca totul este o mare dovada de reacredinta sau neprofesionalim din partea angajatorului.
Exista presedinte si consiliu director sigur bine platiti, probabil ca au de rezolvat sarcini a caror dificultate si solicitare, noi, oamenii care nu lucram in domeniu, nu le putem pricepe. Pentru mizerie, miros urat este vinovata secretara. Adica "Teoretic , posibil ca nu ... dar practic, pe vorbe, nu avem de unde sa stim noi". Interesanta si elocventa parere. Pai e pe vorbe, ca de aia exista acest forum.
Nu acceptati, nici pentru bani in plus la salariu. Daca va forteaza, faceti o plangere, in scris, catre angajator, unde sa pomeniti, pe langa situatia dvs., si art./alin. din Legea 319/2006 sugerate de catre POMPILLIA. Cred ca le veti trezi interesul pentru rezolvarea problemei.
Daca nici asa nu se rezolva, faceti o sesizare la ITM (faceti, ca sa nu aveti surprize, si niste fotografii elocvente pt starea precara de curatenie, din pacate, despre miros nu prea puteti avea dovezi).
Succes !

Alte discuții în legătură

Obligatii angajator alexandralincu alexandralincu LEGEA 319/2006 As dori sa aflu detaliat in ce pagina pot gasi informatia in legatura cu obligatiile angajatorului (firma straina) si promotorului, este vorba ... (vezi toată discuția)
Fisa post alpinist utilitar + sporuri myrk34 myrk34 Buna ziua. Va rog mult respect sa ma ajutati cu fisa post pentru alpinist utilitar + sporuri cuvenite avand in vedere faptul ca angajatorul nu a mentionat in ... (vezi toată discuția)
Atributii secretar cssm utilizatorx utilizatorx Buna ziua! Eu sunt secretar CSSM de 10 ani la o institutie de invatamant, calitate in care fac singur (fara plata, desigur, onorific,) tot dosarul cu toate ... (vezi toată discuția)