Sunt angajata la o instiutie culturala. Exista presedinte si consiliu director, insa angajata sunt doar eu, pe post de secretara-bibliotecara. Avem relatie cu publicul si cu membrii. Asta inseamna ca vin oameni in spatiile institutiei.
Pana cand s-a modificat legea si trebuie si pt. angajatii parttime platite contributiile sociale complet (ca la un angajat cu 8 ore) am avut o femeie de serviciu care venea odata pe saptamana si facea curat.
Dupa schimbarea legii, presedintele institutiei a concediat femeia si imi cere sa fac eu curat. Motivand ca sunt singura care se afla permanent in incaperile institutiei, plus mai nou ca ar fi datoria mea tinerea curata a locului de munca.
Intrebarile mele sunt:
1. Ma poate obliga la asta? (Nu doresc s-o fac, mai curatam eu din cand in cand, atunci cand era insuportabil, dar nu vad de ce as face asta obligata. Vin de obicei persoane mai in varsta, barbatii ba nimeresc pisoarul, ba mai degraba nu, pute infernal. Praful e de doua degete, suntem cu geamuri mari direct catre strada. Etc.) In CIM sigur nu am trecut ca obligatie de serviciu sa fac curat.
2. Eu ca angajata am dreptul sa cer un mediu de lucru curat? In practica, sa fie angajata o femeie de serviciu sau o firma de salubrizare.
Multumesc.
La ITM am fost, am vrut sa depun sesizare, mi-au zis sa ma consult cu avocata lor de la departamentul juridic, asa ca am vorbit cu ea. A zis ca ei nu se vor ocupa, singura cale fiind sa apelez la tribunal.
Cel care are ideile astea bune, cum ca eu as fi responsabila cu curatenia, este chiar presedintele. Consiliul director este doar de forma.
Pozitia presedintelui este ca "abia vin oameni", deci eu fac mizeria. Intr-adevar nu vin multi, multi. Insa tot se aduna cu timpul, plus ajunge unul care urineaza langa pisoar. (Nu neaparat ca ar vrea sau e necivilizat. Sunt insa barbati mai in varsta, 60-80+ ani.)