avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... intreprindere individuala
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

intreprindere individuala

Daca sunt detinator de ii si am un magazin de haine sunt obligat sa-mi angajez vanzatoare sau pot sa vand chiar eu?

Vreau si eu sa stiu ce acte mai imi trebuie sa dau drumul la un magazin de haine dupa ce mi-am facut ii,si anume ce autorizatii ....etc
Ultima modificare: Miercuri, 13 Ianuarie 2010
Alin Popescu, administrator
Cel mai recent răspuns: neculaiemilian , utilizator 16:44, 20 Ianuarie 2010
Activitatile pentru desfasurarea carora ati autorizat intreprinderea individuala le puteti desfasura personal sau prin personal angajat.
Nu exista o obligatie legala care sa impuna angajarea de personal specializat pentru vanzare in acest caz, si prin urmare va puteti ocupa personal de aceasta activitate.

In ce priveste autorizatiile necesare:

1. Primarie - in functie de sectorul de sediu, unele primarii solicita obtinerea autorizatiei de functionare -ca de exemplu primaria sectorului 3.
Printre actele necesare obtinerii autorizatiei de functionare se afla: - dovada inregistrarii punctului de lucru la Registrul Comertului si Administratia financiara (a se vedea pct. 2 si 3 de mai jos) si un contract de salubrizare incheiat cu o companie autorizata impreuna cu ultima chitanta de plata a serviciilor de salubrizare.

2. Registrul Comertului - Daca nu a fost inregistrat inca de la infiintarea intreprinderii individuale, punctul de lucru in care va functiona magazinul este necesar sa fie inregistrat ca punct de lucru in Registrul Comertului, si toate activitatile pe care le desfasurati sau le veti desfasura in acest magazin trebuie sa fie incluse in obiectul de activitate declarat in Registrul Comertului. In cazul in care ati incheiat un contract de inchiriere a spatiului in care va functiona magazinul, acesta, pentru legalitate, trebuie inregistrat la Administratia financiara in termen de 15 zile de la incheiere.

3. Administratia financiara-

-Odata inregistrat punctul de lucru la Registrul Comertului, acesta se declara in termen de 30 de zile la Administratia financiara de la sediu (in cazul in care nu a fost declarat inca de la infiintarea intreprinderii individuale).
Daca punctul de lucru are sau in momentul in care va avea mai mult de 5 angajati, acesta va trebui declarat atat la administratia financiara in raza careia se afla sediul social al societatii, cat si la administratia financiara in raza careia se afla punctul de lucru.
- In ultimul rand, este necesara casa de marcat fiscalizata.

Va stau la dispozitie pentru orice lamuriri suplimentare si va doresc succes!

Luisa Mitroi

Business Legal Consultant
Ultima modificare: Miercuri, 13 Ianuarie 2010
Luisa Mitroi legalista.ro, Consilier juridic
=D>VA MULTUMESC !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Punct de lucru udangiu udangiu Pasii si documentele necesare deschiderii unui [b]punct de lucru (magazin alimentar)[/b][i] (vezi toată discuția)
Procedura de infiintare punct de lucru a unui srl cu sediul in strainatate Irinace Irinace Am rugamintea daca poate cineva sa imi lamureasca urmatoarea problema: o companie cu sediul social in strainatate are infiintata o sucursala in Bucuresti si ... (vezi toată discuția)
Autorizatii deschidere srl raluka raluka buna ziua. va rog sa-mi spuneti de ce autorizatii am nevoie pt a-mi putea desfasura activitatea ( distributie produse diverse) legal? mentionez ca sediul SC nu ... (vezi toată discuția)