Buna ziua! Voi deschide un magazin online ce se va ocupa cu comertul de haine. Activitatea de preluare comenzi, tot ce tine de relatia cu furnizorii, comenzile catre curieri etc. le voi procesa din alt loc decat sediul social (adica din cafenele, parcuri si alte locuri de genul acesta), sediu care va fi in apartamentul parintilor. Curierul va veni insa la sediu pentru preluarea coletelor in vederea livrarii catre client.
Sunt nelamurita cu urmatoarele lucruri pentru care va rog sa ma ajutati cu raspunsuri:
1. ce anume este considerata activitate economica in cazul unui magazin online?
2. pot mentiona ca sediul social este fara activitate economica avand in vedere cele de mai sus? Mi s-a spus ca ar trebui sa trec ca activitatea economica e la terti dar nu mi-e clar in primul rand daca preluarea coletelor de la sediu presupune ca acolo e activitate economica
Multumesc!
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu prea merge asa adica cu "tot ce tine de relatia cu furnizorii, comenzile catre curieri etc. le voi procesa din alt loc decat sediul social (adica din cafenele, parcuri si alte locuri de genul acesta)".
Pentru aceasta activitate va trebuie o adresa adica ori o inregistrati la sediul social, ori la o alta adresa declarata la registrul comertului ca punct e lucru. Pana la urma este o activitate economica.
Magazinul online detine un sediu social, mentionat in documente, iar vanzarea este realizata prin intermediul platformei.
Cata vreme realizati o activitate comerciala, trebuie sa declarati un punct de lucru real, concret.
Totodata, punctul de lucru trebuie mentionat in termenii si conditiile de pe site.
În conformitate cu Legea 365/2002 privind comerțul electronic (republicată) trebuie să puneti la dispoziția clienților în mod permenent, gratuit și într-o formă clară și vizibilă în interiorul paginii web cel puțin următoarele informații:
numele sau denumirea furnizorului de servicii;
domiciliul sau sediul furnizorului de servicii precum și datele necesare contactării acestuia în mod direct şi efectiv;
numărul de înmatriculare în registrul comerţului și codul de înregistrare fiscală;
tarifele aferente serviciilor oferite, cu precizarea scutirii, includerii sau neincluderii taxei pe valoarea adăugată, precum şi a cuantumului acesteia;
includerea sau neincluderea în preţ a cheltuielilor de livrare, precum şi valoarea acestora, dacă este cazul"
Începând cu 25 mai 2018 a intrat în vigoare Regulamentul (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE cunoscut drept Regulamentul General privind Protecția Datelor(RGPD/GDPR).
Conform regulamentului legat de protecția datelor cu caracter personal, acestea pot fi prelucrate doar în conformitate cu anumite principii de operare. În plus, nu orice entitate poate fi implicată în prelucrarea datelor cu caracter personal, pe perioada prelucrării datele putând ajunge la mai multe organizații și/sau companii.
Datele vor putea fi prelucrate doar de către operatorul de date, cel care va decide în ce scop vor fi procesate datele sau de către persoana împuternicită de către operatorul de date, entitate care va deține și va procesa datele în numele operatorului de date.
adriandimitriu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1. orice activitate logistica este inclusa in activitatile economice;
2. va va trebui sa declarati un punct de lucru oricat de mic fiindca va trebui sa gestionati colete:
- pentru care clientul nu se gaseste la adresa;
- refuzate din cauza de ambalaj deteriorat,
- retururi (conform legislatiei clientul are dreptul sa se razgandeasca, dar firma dvs. nu);
- produse cu defecte, la care se invoca garantia,
etc., etc.