avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Buna ziua! ce presupune autorizatia SSM la nivelul ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Buna ziua! ce presupune autorizatia SSM la nivelul unei asociatii ...

Buna ziua! ce presupune autorizatia SSM la nivelul unei asociatii de proprietari, cine este responsabil pentru aceasta si ce organ este abilitat cu controlul efectuarii SSM? Exista un document anume care se intocmeste periodic? la nivelul asociatiei din care fac parte mi s-a spus ca acest instructaj s-a efectuat in 2015. Este corect?
Cel mai recent răspuns: Lumyna , utilizator 12:24, 11 Aprilie 2022
La nivelul asociatiei de proprietari nu este necesara autorizatia de functionare din punct de vedere ssm.
ITM verifica asociatiile de proprietari, de regula privind instruirea ssm a persoanelor angajate cu contract individual de munca si a prestatorilor ocazionali (pentru lucrari de intretinere, reparatii, etc.) angajati cu contract de prestari servicii, respectiv in urma producerii unui eveniment nedorit ce poate fi incadrat ca accident de munca.
Instruirea lucratorilor se face in baza unor materiale de instruire din domeniul ssm (legislatie, riscuri profesionale identificate si evaluate pe locuri de munca, instructiuni proprii, etc.) intocmite la nivelul asociatiei de proprietari.
Instruirea persoanelor angajate cu CIM se face de regula semestrial, iar a prestatorilor ocazionali, la inceperea lucrarilor. Responsabilitatea instruirii revine angajatorului conform prevederilor Legii ssm nr. 319/ 2006 cu modficarile si completarile ulterioare,
-art. 9 (4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
Asociatia de proprietari este asimilata micro-intreprinderilor.
Gasiti aici legislatia ssm aferenta acestei activitati: [ link extern ]
Angajatorul are obligatia sa o cunoasca si sa o aplice:
-art. 3 (1) Prezenta lege se aplică în toate sectoarele de activitate, atât publice cât şi private.
(2) Prevederile prezentei legi se aplică angajatorilor, lucrătorilor şi reprezentanţilor lucrătorilor.
-art. 6 (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
Daca angajatorul nu se descurca poate apela la firme de profil autorizate de catre Inspectia muncii ca Serviciu extern de prevenire si protectie in domeniul ssm (gasiti firme aici: www.avocatnet.ro/forum/discu... )
Asociatiile de locatari care au angajati sunt supuse legislatiei de securitate si sanatate in munca.
In anii din urma inspectoratele teritoriale de munca au desfasurat actiuni de control, coordonate la nivel national, privind modul de respectare de catre asociatiile de locatari a prevederilor din legislatia specifica privind securitatea si sanatatea in munca.Si din pacate multe asociatii au fost sanctionate pentru ca au ignorant legea.
In primul rand aveti obligatia sa va autorizati din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. Apoi tr sa va organizati toate activitatile de SSM asa cum sunt ele prevazute de art. 15 din NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 (instruirea lucratorilor fiind una dintre activitati, de ex in cazul femeilor de serviciu (lucrator intretinere cladire) instruirea periodica se va face la intervale de maximul 6 luni).

Art. 13. – din Legea 319/2006
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au urmatoarele obligatii:
c) sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform prevederilor legale;

NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006

Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca
ART. 3
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati.
ART. 6
(1) In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, conform modelului prevazut in anexa nr. 1.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele acte:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

ART. 7
In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inspectoratele teritoriale de munca procedeaza dupa cum urmeaza:
a) inregistreaza cererile de autorizare a functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
b) verifica actele depuse in sustinerea acestora, precum si declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 6;
c) completeaza si emit certificatul constatator, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
d) asigura evidenta certificatelor constatatoare eliberate, conform modelului prezentat in anexa nr. 4;
e) asigura arhivarea documentatiei in baza careia s-au emis certificatele constatatoare.


Ultima modificare: Luni, 11 Aprilie 2022
inspectorSSM, utilizator
@inspectorSSM
multumesc foarte mult pentru lamuriri!
Ultima modificare: Luni, 11 Aprilie 2022
Manuela Rășină, administrator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autorizare Mustatea Ioana Mustatea Ioana Autorizarea asociatiilor de proprietari cu privire la securitatea si sanatatea in munca este obligatorie?conform Lg. 319/2006? (vezi toată discuția)
Autorizatie de functionare ssm Adrian Blanaru Adrian Blanaru Buna ziua, SECTIUNEA a 4-a alte obligatii ale angajatorilor c) sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al SSM, inainte de inceperea ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat ssm kra kra Buna ziua, In cadrul unui parc eolian, o societate care are un numar de angajati pe santier de peste 30, poate sa functioneze fara serviciu intern de SSM si ... (vezi toată discuția)