Factura energie electrica calculata eronat.
In iarna, am ales sa schimb furnizorul de energie electrica. Am trecut de la NOVA POWER AND GAS la HIDROELECTRICA. Am urmat procedurile legale, contractul cu HIDROELECTRICA a devenit activ din 16.02.2022.
In relatia cu vechiul furnizor(NOVA), am trimis intotdeauna indexul autocitit in perioada stipulata in contract, s-au emis facturi corecte, nu am nimic de reprosat, am plecat de la el din cauza preturilor noi.
In data de 13.03.2022 am primit ultima factura de NOVA, era facturat consumul pana la 15.02.2022, data expirarii contractului. Am platit factura. Pana acum consider ca totul a decurs normal.
In 15.03.2022 am primit prima factura emisa de noul furnizor, HIDROELECTRICA, prin email, e emisa la 13.04.2022, e factura de regularizare pt perioada 16-28.02.2022. Aici apare problema, consumul facturat este enorm (nereal). Nu s-a tinut cont de ultimul index pentru care a emis factura NOVA, s-a luat in calcul indexul estimat. Am sesizat-o deoarece in urma cu un an mi-am facut cont online pe e-distributie.com, am gasit acolo cauza, la istoric citiri. Acolo apar pe data de 16.02.2022 doua inregistrari: 18896kWH/index estimat si 19034kWH/index real. Diferenta de 138kWh dintre estimare si realitate este simpla: in perioada corespunzatoare din 2021 apartamentul nu a fost locuit, in 2022 este locuit, deci exista consum.
Nu m-ar fi deranjat daca mi se "umfla" indexul nou, urma o regularizare, totul se rezolva.
Dar in cazul meu, ar trebui sa platesc de 2 ori cei 138kWh. I-am platit o data la NOVA, conform noii facturi, ar trebui sa-i mai platesc inca o data catre HIDROELECTRICA.
Am scris pe site HIDROELECTRICA la sectiunea reclamatii, am primit automat email de raspuns cu confirmarea inregistrarii.
Intrebarile mele:
-Reclamatia am facut-o in ziua de vineri 15.04.2022, tarziu. A urmat weekend-ul, urmeaza cele 4 zile libere (22-25. 04), oare voi primi raspuns la timp?
-Ce sa mai fac, scadenta platii este in 45 zile de la emiterea facturii, sa platesc? Mi-e teama ca imi pierd banii!
-Daca reclam la ANRE, am sanse sa mi se rezolve problema? Sa astept raspuns de la HIDROELECTRICA (din ce am mai citit, sunt sanse aproape inexistente sa-l primesc) inainte de reclamatie la ANRE?
-Este cazul sa reclam si la ANPC?
Cel mai recent răspuns:
oldgeorge , utilizator
07:19, 1 Iunie 2022