Buna
Am o societate inregistrata in Bucuresti (sediu social) iar punctele de lucru ale firmei este in jud Giurgiu iar la un control al anpc, am fost amendat dar am facut contestatie la pv de contraventie iar instanta m-ia respins contestatia pe motiv ca actele societati respectiv nir ,rc,decl de conformitate ale produselor se tin la punctul de lucru al firmei si ca daca comisari anpc nu le-au vazut la momentul controlului degeaba le-am prezentat la proces .
Intrebarea mea este ce acte trebuie pastrate la punctele de lucru ale unei firme.
Eu pana acum am pastrat -actele firmei in copie (statut .hot jud pentru punctul de lucru respectiv si toate aut de funct ale acestuia
copie nir(originalul +monetarul +Z casei de marcat il predau zilnic contabilei si
reg unic de control. Punctele de lucru fiind in jud diferite nu ma pot prezenta la fiecare control cu tot cea ce tine firma ,deci ce trebuie sa prezint eu ca sa fiu legal
Depinde ce documente v-au cerut cei de la ANPC si nu le-ati putut pune la dispozitie. In primul rand documentele firmei si registrul unic de control, apoi documentele contabile intrari-receptii, certificate de calitate respectiv conformitate, mai putin cred ca ANPC-ul, este interesat de registrele de casa....dar trebuie sa aveti afisate vizibil preturile, adresa si tel de ANPC, pentru a oferi posibilitatea clientilor de a face reclamatii in cazul in care constata anumite nereguli, etc, produsele sa corespunsa din punct de vedere calitativ, traduceri si instructiuni de utilizare unde este cazul, etc.
In primul rind din ce stiu eu am avut 4 contabili in 15 ani registrul casa este unul singur si se pastreaza in sediul firmei indiferent de cite puncte lucru are firma ,de aici rezulta ca toate nir in original la incheierea zilei se depune la sediul firmei insotite si de certificatele de conformitate atasate facturi care ramin in act cont al firmei impreuna cu monetarul si z zilei de pe casele de marcat .Eu pot lua o factura cu un singur cert de calit si con iar marfa o pot imparti la toate punct de lucru pe baza disp de livrare iar cine vine in control din cite stiu trebuie sa se adreseze administ firmei pentru event nereguli iar dupa o eventuala nereg dupa prez actelor poate sact soc
La punctele de lucru trebuie sa faceti dovada marfurilor pe care le aveti spre vanzare....va dau dreptate ca marfa de pe o factura o puteti imparti la punctele de lucru dar nu cu dispozitie de livrare ci consider eu aviz de insotire a marfurilor. Chiar daca aveti un singur certificat de calitate ii veti face copie xerox si astfel il veti putea prezenta si la fiecare punct de lucru...registrul de casa se intocmeste o singura data centralizand operatiunile de la toate punctele de lucru nu am spus altfel nici eu ...dar mai putin este ANPC-ul interesat de registrul de casa..fireste ca N.I.R-urile trebuie sa le aiba fiecare punct de lucru in parte....sunt gestiuni diferite chiar daca ele formeaza totalul firmei. Marfurile se receptioneaza in baza avizelor de livrare marfuri pentru fiecare gestiune in parte .
N.I.R-urile trebuie sa le aiba fiecare punct de lucru in parte....scuze nu inteleg exista factura una singura de pe care se face nir,iar la punctul de lucru ma duc cu aviz de ins marfi cum afirmati apoi trbuie sa fac nir dupa av de insotire a marfi cu xerox dupa dec am inteles dar acesta nu e val daca nu este insotit de fact orig nu stiu ce sa mai inteleg fiecare contabil ,comisar al garzi financiare ,etc imi spune alte variante dar eu vreau daca se poate ca cineva care este in domeniu pe aceasta problema cum este legal iar daca imi raspunde la obiect are multumirile mele anticipat