avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ANPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ANPC

ANPC Buna ziua, am achizitionat un telefon mobil in data de 10.01.2022, la nici 3 luni de la achizitie am fost nevoit sa il duc in service, deoarece acesta se bloca si dadea anumite erori de android, se bloca in sistemul de restare etc. Cei de la service au recunoscut problema si "cica" au inlocuit soft-ul si camerele principale, nu mentioneaza ce produse au inlocuit daca sunt originale etc. Bun, am fost de buna-credinta, si l-am ridicat, l-am utilizat nici o saptamana si acelasi probleme au survenit. L-am dus din nou la service, unde de data aceasta la nici 2 zile de cand l-am bagat in service, m-au sunat ca este gata telefonul pentru ca nu are nimic si sa=l ridic. Atunci am inceput sa fac reclamatii atat la furnizor cat si la service, cu privire ca acest telefon care este unul nu scum 1000 de lei, este stricat si nu poate fi folosit si drept pentru care l-am bagat pentru a 3-a oara in service, astazi am fost sunat sa mi-l ridic, iar, acestia mentioneaza ca merge telefonul desi eu le-am facut un filmulet video cu alt telefon unde arat exact ceea ce spun, sunt sigur este un viciu in aceasta privinta, telefonul fiind defect inca din fabricatie. Am cerut 3 ori sa mi se dea banii inapoi am cerut rezolutuiunea contractului, dar acestia nu vor sa imi dea rezolutiunea, desi am specificat ca nu doresc decat sa imi modific contractul initial prin achizitionearea unui alt mobil mai performant.... Am facut o sesizare la ANPC, dar aceastia raspund in 30 de zile.
1. Care sunt posibilitatile mele sa imi pot recupera banii platiti pana la momentul acesta?
2. Pot sa nu accept sa imi ridic telefonul si ce se intampla cu contractul in situatia aceasta cand acestia nu imi accepta rezolutiunea acestuia?
3. Am inteles ca nu mai exista daca dai produsul de 3 ori acesta or se inlocuieste ori se dau banii inapoi, ori eu oricum nu doresc inlocuirea, doresc schimbarea cotractului, conf Legea 449/2003 actualizata prin Ordonanta 9/2016
Multumesc anticipat
Ultima modificare: Miercuri, 8 Iunie 2022
bogdanA2012, utilizator
1. dupa reparatie, optiunea 2 este inlocuirea, abia apoi returnarea banilor
2. rezolutia se face conform clauzelor contractului sau a legii, dupa caz.
ANPC poate amenda vanzatorul sa ii poate suspenda activitatea, dar returnarea pretului se poate obtine doar in instanta, in lipsa unui acord cu vanzatorul.
Pentru inlocuire produs este necesar sa obtineti negatie de la service respectiv defectiunea nu poate fi reparata
Multumesc pt raspunsuri, asta este problema cei de la service nu vor sa imi dea negatie, ei considera ca produsul este bun si nu este.
Adica eu practic ca si consumator nu am niciun drept, ca doar erau banii mei, si un viciu...deci practic nu beneficiez de niciun drept. Grozav....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)
Probleme service gsm gvlad21 gvlad21 Buna seara, In luna iulie a.c. am prelungit un contract de voce, astfel cumparand telefonul cu pricina cu o reducere semnificativa. Inca de la inceput am ... (vezi toată discuția)
Returnare produs nou care nu functioneaza Magda Stoenescu Magda Stoenescu Am cumparat un ceas Seiko . Purtandu-l doua, trei zile am constata t ca ramane in urma cu orele. Evident ca m.am intors in magazin cerand banii inapoi. Am fost ... (vezi toată discuția)