avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 611 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Bună seara! Am o întrebare un pic complicată, cred, ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Bună seara! Am o întrebare un pic complicată, cred, legat ...

Bună seara! Am o întrebare un pic complicată, cred, legat de prestația neprofesionistă a unei firme care mi-a preluat documentele de studiu pentru a mă reprezenta la ambasadă. Documentele încă sunt în posesia lor, inclusiv originalele, dar ieri am descoperit o neconcordanță între suma plătită inițial pentru acest serviciu și ceea ce au dus la îndeplinire până acum.
Le-am semnalat asta și, întrucât era prea târziu pentru a se repara ceva, mă așteptam nu atât de mult la o explicație cât la asumarea greșelii și, eventual, să se ofere să-mi returneze suma pe care eu am plătit-o pentru regimul de urgență de care n-am avut parte, avînd în vedere că eliberarea documentelor în regim normal este gratis. Menționez că acest incident în sine nu are nimic de-a face cu comisionul pe care l-am plătit pentru că s-au plimbat în locul meu la aceste instituții, în condițiile în care eu locuiesc la sute de km distanță. Ba chiar mă oferisem să le plătesc comision dublu ca să profite de toate ocaziile în care puteau ridica documentele în aceeași zi în care le depuneau, dar m-au refuzat zicând că se vor strădui să urgenteze.
Ce s-a întâmplat în urma acestei cereri de lămurire face obiectul întrebării mele de astăzi pentru că este inimaginabil felul în care doamna aceea a încercat să mă confuzeze și mai tare, iar la un moment dat m-a amenințat când a văzut că nu-i accept explicațiile în doi peri. De-a lungul a 7 mailuri pe parcursul unei singure zile a continuat să sfideze rațiunea și bunul simț, punându-mi la îndoială înțelegerea, înfruntându-mă și chiar m-am simțit la un moment dat hărțuită cu aceste nesfârșite schimbări de povești de la un email la altul după cum îi convenea în momentul respectiv, chiar dacă se contrazicea cu emailurile anterioare din aceeași zi, nemaipunând la socoteală primele două emailuri, cele buclucașe, de la începutul colaborării noastre, în care a scris negru pe alb: Ambasadă- 100 de lei de document regim NORMAL. Am pus în CapsLooks cuvântul normal deoarece aici a fost greșeala și de-aici a pornit seria de confuzii și întrebări din partea mea și am vrut să cred că eroarea a fost în mod neintenționat din partea dumneaei. După cum am spus de la început, regimul normal e gratis, cel de urgență - 100 de lei de document. O eroare simplu de punctat și m-am gândit că poate n-a știut și se poate finaliza într-un fel situația asta. Nu numai că a insistat că nu este absolut nicio greseală, (sunasem de dimineață la ambasadă, s-au uitat pe dosarul meu și au zis că n-am nimic de plătit deoarece a fost trecut la regim normal), dar a zis ca era doar vina mea (partea aceea eu mi-o asumasem deja în conversația noastră) că atunci când am trimis documentele prin curier cu fișa completată pentru ambasadă în care eu trebuia să aleg tipul de serviciu, si fiindcă la secțiunea urgent era o specificație că îmi trebuie o aprobare specială, pur și simplu am selectat normal ca să nu creez complicații, neștiind ce înseamnă aprobare specială si mai durând până atunci fiindcă actele mele oricum trebuiau să treacă prin 6 pași preliminari. Totuși eu am completat fișa aceea înainte să-i plătesc cei câte 100 de lei de document pentru regim „normal” cum l-a trecut ea. Chiar dacă atunci eu n-am dat atenție la faptul că era scris normal și nu din cauza asta am bifat eu pe fișă normal, totuși, în momentul în care m-a anunțat că au depus actele la ambasadă și că le vor ridica abia peste o săptămână am simțit că ceva nu e bine. Prima dată am vorbit la Ambasadă în luna Aprilie când încercam să-mi fac o idee de durată și de costuri și îmi notasem specific pe foaie 100 de lei de document depunere marți și eliberare joi în aceeași săptămână.
Aici a fost primul email în care vroiam să-mi clarific confuzia și să înțeleg ce s-a întâmplat știind că eu plătisem taxa aceea de urgență (încă nu eram conștientă că scrisese normal în acel email). Mi-a răspuns că s-a mirat că actele mele au fost trecute la normal știind că vroiam urgent!!!! Rețineți asta pentru că într-un mail mai târziu mi-a trântit că eu n-am plătit niciun serviciu urgent....conform desfășurătorului ei de plată. Și înainte de asta spusese că ei trec 4 zile lucrătoare la regimul urgent ca marjă de siguranță, ca apoi să n-o deranjeze să spună că era „normal” de la început și că „ce problemă am eu?” Ca apoi, culmea culmilor, să spună că la ea „normal” se referă la serviciul „expres”de la ambasadă. Cu alte cuvinte eu nu am plătit niciun serviciu urgent deși în accepțiunea d-neaei după mai multe mailuri „normal” înseamnă serviciu expres/urgent la ambasadă.
Ca să vorbești cu cineva care se presupune că se pricepe la relații cu publicul și efectiv își bate joc de realitate și de inteligența ta, mi se pare strigător la cer! Nicio procedură nu avea trecut serviciu urgent, și totuși cea de la ambasadă trebuia să fie gratis, apoi susține că nu e nicio greșeală în asta, e doar vina mea, punct. După care zice că „văd că nu înțelegeți” la ea normal înseamnă expres la ei, mai vine și cu coduri secrete, de care să-mi fie rușine că n-am știut! Eu trebuia să-i citesc mintea, plus contrazicându-se în modul cel mai sfidător cu putință atunci când a spus că n-am plătit niciun serviciu urgent. Ba chiar, în mesajul acela mi-a vorbit foarte urât.
Și la final de tot a jucat moneda victimei spunând că a pierdut timpul străduindu-se să răspundă „clientului”, adică mie (eu sunt doar o abstracțiune) și că regretă că mi-a acceptat proiectul! ........Pentru nicio secundă nu și-a asumat vreo eroare, si, evident, nefiind nicio eroare nu putea fi vorba de reparații. Ba mai mult a zis că și data trecută am făcut la fel. Data trecută a fost acum doi ani când a încercat tot așa să mă prostească în față la capitolul bani, culmea tot la procedura de la ambasadă, dar o cu totul altă țară. Chiar dacă nici atunci n-a reușit să mă convingă am lăsat-o eu baltă ca să încheiem în termeni prietenoși că simțeam că ea nu poate. Nu mi-am imaginat nici într-o sută de ani că se va repeta povestea. Atunci încerca să mă convingă de ce ei îmi luau mie 50 de euro de document în condițiile în care la ambasadă se cerea mai puțin, iar când în sfârșit le-am primit am văzut că chiar a fost nerușinată, timbrul de pe fiecare document în parte zice 35 de euro. De la 35 la 50.....să-mi spui tu mie de schimb valutar și de astea, de parcă n-am mai schimbat bani în viața mea. În fine pe asta am lăsat-o moartă, dar să vină acum să-mi reproșeze că așa m-am purtat și atunci, respectiv că nu i-am înghițit gogoașa? Adică ea tot nu adresează problema de față și tot aruncă mingea aiurea?

Sinceră să fiu, în momentul acesta mă tem foarte tare fiindcă documentele mele prețioase încă sunt în mâinile ei. Dar vreau să mă plâng de felul în care am fost tratată și nu știu cui. Din câte înțeleg eu, e o firmă privată. Îi caută cineva pe oamenii ăștia vreodată? Există vreo instanță căreia să mă adresez? Nu mă gândesc la instanță de judecată decât în cazul în care face ceva documentelor mele sau le face pierdute sau nu mai ajung la mine.

Vă mulțumesc pentru răbdarea de a fi citit o poveste atât de lungă! Sincer am încercat s-o fac cât de scurtă am putut, dar mi-era imposibil să descriu cu acuratețe ce se vede atunci când cineva îți aruncă cu praf în ochi încontinuu iar tu te încăpățânezi să vezi.

O seară frumoasă,
Ștefania
Cel mai recent răspuns: Stefix , utilizator 09:57, 22 Iunie 2022
incercati sa faceti diferenta intre ce va cere firma si ce va cere ambasada, la nivel de plata. nu e nici o legatura intre tarife. contractul dvs e cu firma.
nu am inteles ce le reprosati, daca ati reziliat contractul, care a fost scopul reprezentarii sau in ce stadiu va aflati. instantele din romania sunt doar cele judecatoresti.
adriandimitriu a scris:

incercati sa faceti diferenta intre ce va cere firma si ce va cere ambasada, la nivel de plata. nu e nici o legatura intre tarife. contractul dvs e cu firma.
nu am inteles ce le reprosati, daca ati reziliat contractul, care a fost scopul reprezentarii sau in ce stadiu va aflati. instantele din romania sunt doar cele judecatoresti.

Bună seara!
Mulțumesc pentru răspuns! Înțeleg de ce este încă confuz deși m-am străduit să cuprind cât mai multe detalii. Ei îți dau un desfășurător cu etape și costuri la fiecare etapă, separat un comision pentru reprezentare. Asta înseamnă că acele costuri însemnând vizare CNRED, MAE și ambasadă trebuie să fie cele cerute de aceste instituții. La ambasadă, pentru regimul normal serviciul este gratis. Din felul în care ați formulat dumneavoastră s-ar înțelege că ei au dreptul să ceară ce sume vor ei pentru că mă reprezintă? Adică deși serviciul e gratis ei să-mi ceară ca la taxă? Culmea e că mi-au arătat bilețelul de la ambasadă și nu e nimic de plată pe el și tot nu e in neregulă că au trecut în costuri ceva ce nu trebuia să fie și nici că ei o lasă așa și își adaugă în buzunar câteva sute de lei care nu le aparțin?
Eu oricum am mers pe mâna lor și nu m-am apucat să verific dacă celelalte costuri corespund. S-a nimerit pentru ambasadă căci cu ei am vorbit de la început și aveam deja o informație. Dacă acuma descopăr că poate la anumite etape nici nu costa cât mi-au cerut ei tot nu înseamnă că e ceva in neregulă?
Și apoi, da, instanță dacă înseamnă doar cea judecătorească, n-am un termen mai bun. Există ceva echivalent cu "protecția consumatorului" de exemplu, unde să mă plâng de acest abuz?
Mulțumesc frumos!
Ultima modificare: Joi, 16 Iunie 2022
Stefix, utilizator
imi pare rau ca ati dat peste niste amatori. un profesionist ar fi calculat si v-ar fi cerut suma X pentru total. si in avans. fara detalii. asa functioneaza societatea capitalista. in rest, e vorba de un contract de prestari servicii, mai personalizat.
Răspunsul dvs nu e un răspuns, ci mai degrabă o afirmare de poziție. După ce am mers pe mâna lor și s-a creat acel teatru de replici inutil, când singurul răspuns de bun simț pe care puteau să-l dea in acea situație era pur și simplu să returneze acei bani, m-au făcut să mă îndoiesc complet de credibilitatea lor. Așa că m-am apucat să cercetez dacă celelalte preturi erau conforme cu ceea ce au pretins. Surpriză: mare parte din instituții ofereau aceste servicii gratis. Din absolut niciun rând scris de ei nu reiese prețul real, versus ce pretind ei. Au pus preț de document în spinarea unor instituții că CNRED, MAE și altele. Am făcut un calcul la ceea ce cunosc prețul real și la un cost real de 300 lei ei și-au oprit comision 865. Repet, n-a reieșit de nicăieri această pretenție a lor. Așa ar fi trebuit să apară dacă erau cinstiți. Și numai așa fi de acord că, dacă decideam că nu am timp să mă deplasez personal la București și în ciuda acestei diferențe imense de preț să accept totuși oferta lor, tipul de tranzacție a fost corect. Altfel, nu! Consider că am fost înșelată pe față și, da, acel episod cu ambasadă a fost cel care m-a pus pe gânduri in privința întregii lor integrități și m-a stârnit sa investigheze.
Din "răspunsul" dvs eu înțeleg că va pare rău pentru ei că au fost fraieri și n-au știut să se ascundă mai bine. Nu reiese că n-au fost profesioniști față de mine din mai multe puncte de vedere ale unei societăți civilizate, ci mai degrabă că n-au fost hoți profesioniști.
Și încă cum s-au mai dat de gol... Le-am cerut chitanțe de la toate instituțiile la care au fost fără să le spun in prealabil că le-am descoperit farsa, și au încercat să mă ducă cu preșul, că să vezi, noi ne ducem pt mai mulți clienți odată și că factura e eliberată pe numele firmei.... Și zic bun, pt câți clienți v-ați dus în aceeași zi la CNRED și la MAE? După mai multe învârtituri: 5. Irelevant. La MAE e complet gratuit, iar la CNRED de 3 ori mai mic decât au cerut ei.
Nu mai contează! Trăiască societatea capitalistă plină de hoți!
Mulțumesc pentru nimic!
Cu gratitudine,
Stefania

adriandimitriu a scris:

imi pare rau ca ati dat peste niste amatori. un profesionist ar fi calculat si v-ar fi cerut suma X pentru total. si in avans. fara detalii. asa functioneaza societatea capitalista. in rest, e vorba de un contract de prestari servicii, mai personalizat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Certificat de celibat in regim de urgenta Noeme Noeme Se poate, contra cost bineinteles, sa imi scoateti un certificat de celibat cu o stampila de la MAE in regim de urgenta? (vezi toată discuția)
Act constitutiv caprice caprice Dintr-o eroare la modificarea actului constitutiv a unei societati comerciale, un cod caen nu a fost trecut in actul constitutiv, cu toate ca apare in hotarare ... (vezi toată discuția)