avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua! Am depus in data de 15 iunie 2022, la Casa ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua! Am depus in data de 15 iunie 2022, la Casa de Pensii, ...

Buna ziua!
Am depus in data de 15 iunie 2022, la Casa de Pensii, cererea privind acordarea pensiei anticipate partiale, insotita de toate documentele solicitate, convins fiind ca indeplinesc conditiile de varsta si stagiu de cotizare.
Ulterior am primit prin posta decizie de repingere a acordarii, motivatia fiind ca "nu s-a valorificat" o perioada de mai bine de 2 ani ( martie 1993 - mai 1995),
In aceasta perioada am fost angajat la o firma privata, care a facut in cartea de munca toate mentiunile legate de felul CM (perioada nedeterminata), functie, salarizare, data inceperii activitatii si data incetarii activitati, sub semnatura administratorului societatii (un SRL) si cu stampila necesara. Mai mult, interogand baza de date a CNPP (am un cont deschis pe aceasta platforma), perioada respectiva apare ca fiind stagiu de cotizare.
Solicitand Casei Judetean de Pensii, detalii suplimentare privind justificarea respingerii, am primit raspunsul ca nu exista pe paginile respective din Cartea de Munca viza ITM teritorial. Am parcurs cu masina personala aproximativ 700 km, am fost la ITM teritorial si mi-au spus ca n-au cum sa ma ajute, pentru ca SRL-ul respectiv n-a avut depuse Cartile de Munca la ITM.
Dupa alte cautari am aflat ca firma respectiva a fost radiata in 2007.
Acum, eu ce demersuri trebuie sa mai fac pentru a-mi fi recunoscut acel stagiu de cotizare care, repet, la interogarea bazei de date a CNPP, apare ca fiind confirmat?
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iulie 2022
raduploiesti62, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:56, 3 August 2022
Va salut din nou!
Va multumesc frumos pentru formular!
Am fost, din nou, la ITM Mehedinti si am primit, asa cum ma asteptam, raspunsul ca nu a fost inregistrata Cartea mea de munca acolo.
Acum, cautand in legislatia muncii din perioada respectiva am descoperit cateva lucruri care ar putea lamuri problema.
Din acest motiv, indraznesc sa va retin putin atentia si va rog, in final, sa validati sau sa infirmati rationamentul meu.

In Monitorul Oficial nr. 257 din 8 noiembrie 1995 a fost publicata "Procedura nr. 3242 din 26 octombrie 1995
de inregistrare a CIM, precum si modul de tinere , de catre directiile de munca si protectie sociala, a evidentei muncii prestate"

La art 1, alin b) se precizeaza " In aplicarea art. 5 din Legea nr. 83/1995 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, au obligatia de a inregistra contractele individuale de munca incheiate cu salariatii proprii urmatoarele categorii de angajatori: societatile comerciale cu capital privat sau mixt"

La art 8: Directiile de munca si protectie sociala, prin oficiul Camera de munca, vor infiinta evidenta angajatilor si a persoanelor incadrate cu contracte individuale de munca la acestia.
Evidenta va cuprinde, pe linga datele referitoare la angajator si la salariati, si informatii privind plata contributiei la asigurari sociale si pentru fondul pentru plata ajutorului de somaj, a comisionului prevazut la art. 9 din Legea nr. 83/1995, controalele efectuate, masurile dispuse, sanctiunile aplicate si alte date considerate utile.

La art 18. La incetarea activitatii, carnetele de munca vor fi semnate de directorul directiei de munca si protectie sociala si de seful oficiului Camera de munca si predate titularului; predarea se certifica prin semnatura titularului.

Deci toate astea ulterior datei de 8 NOIEMBRIE 1995

In acelasi timp art 17. Procedura intocmirii, completarii si pastrarii carnetelor de munca este cea prevazuta de Decretul nr.92/1976 privind carnetul de munca si de Ordinul nr . 136/1976 al ministrului muncii pentru aplicarea Decretului nr.92/1976.

In capitolul 3 din Decretul nr. 92 / 1976 este prevazut ca:

- art 20 (1) Conducerile unitatilor raspund de intocmirea, completarea, pastrarea si evidenta carnetelor de munca. Aceasta activitate va fi desfasurata in cadrul compartimentului care are in sarcina evidenta personalului, de catre persoane cu pregatire corespunzatoare, desemnate in acest scop de conducerea unitatii.

respectiv

- art 20 (4) La incetarea raporturilor de munca ale persoanelor incadrate in munca se verifica, de catre seful compartimentului care are in sarcina evidenta personalului din unitate sau, in unitatile care nu au un asemenea compartiment, de catre persoana care indeplineste atributii de evidenta a personalului, valabilitatea tuturor inregistrarilor facute in carnetul de munca din perioada cit aceasta s-a aflat in pastrarea unitatii. Persoana care a efectuat verificarea va semna dupa ultima mentiune facuta in carnet, capitolul inchizindu-se apoi prin semnatura conducatorului unitatii sau a persoanei delegate in acest sens de conducerea unitatii.

Deci, anterior datei de 8 NOIEMBRIE 1995 Carnetele de Munca erau pastrate la unitatea angajatoare, completate de catre personalul desemnat in acest scop si eliberat angajatului la data incetarii activitatii in unitatea respectiva.

Cu alte cuvinte, pana atunci Carnetele de munca nu trebuiau vizate de ITM!
Asa cum este si cazul meu, pentru ca am incetat activitatea si am primit Carnetul de munca in luna MAI 1995

In asteptarea unui raspuns, va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Marți, 2 August 2022
raduploiesti62, utilizator
ITM-ul a preluat atributiile fostei DGMPS- camera de Munca ... prin urmare, si acea perioada trebuie certificata.
Eu vin cu prevederi legale, cu numar, data publicarii in MO, articol, alineat, s.a.m.d..
Dumneavoastra oferiti un raspuns sec, laconic, fara sa mentionati o baza legala.

In aceiasi procedura nr. 3242 din 26 octombrie 1995, se mentioneaza explicit la art. 8:

- " Direcţiile de muncă şi protecţie socială, prin oficiul Camera de muncă, vor înfiinţa evidenţa angajatorilor şi a persoanelor încadrate cu contracte individuale de muncă la aceştia.
Evidenţa va cuprinde, pe lângă datele referitoare la angajator şi la salariaţi, şi informaţii privind plata contribuţiei la asigurări sociale şi pentru fondul pentru plata ajutorului de şomaj, a comisionului prevăzut la art. 9 din Legea nr. 83/1995, controalele efectuate, măsurile dispuse, sancţiunile aplicate şi alte date considerate utile"

Subliniez "vor infiinta evidenta" adica legal, aceasta evidenta nu era obligatorie inainte si n-a existat Abia atunci, noiembrie 1995, s-a infiintat!

Ce sa-mi certifice daca n-a existat o evidenta? Abia dupa infiintarea evidentei ITM poate certifica ceva!

Speram sa primesc indrumare si ajutor, dar ma tem ca imi pierd vremea pe aici!
Nu mai astept niciun raspuns!
Ultima modificare: Miercuri, 3 August 2022
raduploiesti62, utilizator
Veniti cu prevederi legale abrogate.... cunosc destul de bine activitatea ITM-urilor.

ITM Buc certifica perioade din 1990 din sectorul privat ... oare in ce baza?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Se mai elibereaza carte de munca sau nu? florinsadova florinsadova O persoana student doreste sa se angajeze pe perioada vacantei de vara. Angajatorul i-a spus ca nu se mai elibereaza carti de munca.Este adevarat? (vezi toată discuția)
Crtea de munca stefancujba stefancujba ce se intimpla cu cartile de munca dupa trecera in format electronic. (vezi toată discuția)
Carnet de munca florin71br florin71br Buna ziua Care este formula de incheiere a carnetului de munca incepand cu 01.01.2011 sau unde gasesc modelul de incheiere si cu baza legala? Se mai ... (vezi toată discuția)