Va salut din nou!
Va multumesc frumos pentru formular!
Am fost, din nou, la ITM Mehedinti si am primit, asa cum ma asteptam, raspunsul ca nu a fost inregistrata Cartea mea de munca acolo.
Acum, cautand in legislatia muncii din perioada respectiva am descoperit cateva lucruri care ar putea lamuri problema.
Din acest motiv, indraznesc sa va retin putin atentia si va rog, in final, sa validati sau sa infirmati rationamentul meu.
In Monitorul Oficial nr. 257 din 8 noiembrie 1995 a fost publicata "Procedura nr. 3242 din 26 octombrie 1995
de inregistrare a CIM, precum si modul de tinere , de catre directiile de munca si protectie sociala, a evidentei muncii prestate"
La art 1, alin b) se precizeaza " In aplicarea art. 5 din Legea nr. 83/1995 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, au obligatia de a inregistra contractele individuale de munca incheiate cu salariatii proprii urmatoarele categorii de angajatori: societatile comerciale cu capital privat sau mixt"
La art 8: Directiile de munca si protectie sociala, prin oficiul Camera de munca, vor infiinta evidenta angajatilor si a persoanelor incadrate cu contracte individuale de munca la acestia.
Evidenta va cuprinde, pe linga datele referitoare la angajator si la salariati, si informatii privind plata contributiei la asigurari sociale si pentru fondul pentru plata ajutorului de somaj, a comisionului prevazut la art. 9 din Legea nr. 83/1995, controalele efectuate, masurile dispuse, sanctiunile aplicate si alte date considerate utile.
La art 18. La incetarea activitatii, carnetele de munca vor fi semnate de directorul directiei de munca si protectie sociala si de seful oficiului Camera de munca si predate titularului; predarea se certifica prin semnatura titularului.
Deci toate astea ulterior datei de 8 NOIEMBRIE 1995
In acelasi timp art 17. Procedura intocmirii, completarii si pastrarii carnetelor de munca este cea prevazuta de Decretul nr.92/1976 privind carnetul de munca si de Ordinul nr . 136/1976 al ministrului muncii pentru aplicarea Decretului nr.92/1976.
In capitolul 3 din Decretul nr. 92 / 1976 este prevazut ca:
- art 20 (1) Conducerile unitatilor raspund de intocmirea, completarea, pastrarea si evidenta carnetelor de munca. Aceasta activitate va fi desfasurata in cadrul compartimentului care are in sarcina evidenta personalului, de catre persoane cu pregatire corespunzatoare, desemnate in acest scop de conducerea unitatii.
respectiv
- art 20 (4) La incetarea raporturilor de munca ale persoanelor incadrate in munca se verifica, de catre seful compartimentului care are in sarcina evidenta personalului din unitate sau, in unitatile care nu au un asemenea compartiment, de catre persoana care indeplineste atributii de evidenta a personalului, valabilitatea tuturor inregistrarilor facute in carnetul de munca din perioada cit aceasta s-a aflat in pastrarea unitatii. Persoana care a efectuat verificarea va semna dupa ultima mentiune facuta in carnet, capitolul inchizindu-se apoi prin semnatura conducatorului unitatii sau a persoanei delegate in acest sens de conducerea unitatii.
Deci, anterior datei de 8 NOIEMBRIE 1995 Carnetele de Munca erau pastrate la unitatea angajatoare, completate de catre personalul desemnat in acest scop si eliberat angajatului la data incetarii activitatii in unitatea respectiva.
Cu alte cuvinte, pana atunci Carnetele de munca nu trebuiau vizate de ITM!
Asa cum este si cazul meu, pentru ca am incetat activitatea si am primit Carnetul de munca in luna MAI 1995
In asteptarea unui raspuns, va multumesc anticipat!
Eu vin cu prevederi legale, cu numar, data publicarii in MO, articol, alineat, s.a.m.d..
Dumneavoastra oferiti un raspuns sec, laconic, fara sa mentionati o baza legala.
In aceiasi procedura nr. 3242 din 26 octombrie 1995, se mentioneaza explicit la art. 8:
- " Direcţiile de muncă şi protecţie socială, prin oficiul Camera de muncă, vor înfiinţa evidenţa angajatorilor şi a persoanelor încadrate cu contracte individuale de muncă la aceştia.
Evidenţa va cuprinde, pe lângă datele referitoare la angajator şi la salariaţi, şi informaţii privind plata contribuţiei la asigurări sociale şi pentru fondul pentru plata ajutorului de şomaj, a comisionului prevăzut la art. 9 din Legea nr. 83/1995, controalele efectuate, măsurile dispuse, sancţiunile aplicate şi alte date considerate utile"
Subliniez "vor infiinta evidenta" adica legal, aceasta evidenta nu era obligatorie inainte si n-a existat Abia atunci, noiembrie 1995, s-a infiintat!
Ce sa-mi certifice daca n-a existat o evidenta? Abia dupa infiintarea evidentei ITM poate certifica ceva!
Speram sa primesc indrumare si ajutor, dar ma tem ca imi pierd vremea pe aici!
Nu mai astept niciun raspuns!