datele problemei:
pandemie, toata corespondenta mutata pe intranet, lipsa procedura privind modul de transmitere, de prioritizare a email-urilor, capacitatea de stocare, personal neinstruit in folosirea emailului... cineva primeste trei emailuri cu acelasi subiect, trimise nerecomandat, fara nici o optiune, deschide doua, pe al treilea nu-l vede, ori din confuzia privind acelasi nume-subiect al emailurilor, ori timpul de intrare fiind temporizat pina la eliberarea inbox-ului, stergerea sau arhivarea emailurilor rezolvate.(fiind trimise nerecomandat se vedea doar data/ora de trimitere nu si data/ora cind au intrat in inbox.)
Destinatarul emailurilor este sanctionat disciplinar cu avertisment ca nu a pus in aplicare un email. Intrebarea 1: Cit de vinovat este destinatarul, avind in vedere cele de mai sus. Mentionez ca si pus in aplicare cu intirziere nu a produs prejudiciu, inregistrarile fiind facute in termen legal. Intrebarea 2: poate inlocui un email nerecomandat(fara optiune de raspuns automat la citire) corespondenta clasica pe suport de hirtie venit prin delegat/posta?
in pandemie a fost si stare de urgenta,
1. daca ma intrebati pe mine, foarte vinovat. dar se aplica legislatia si vinovatia se stabileste conform legii: ancheta interna, se asculta cei implicati, iar vinovatul poate contesta in instanta. pandemia n-a schimbat nimic din astea
2, depinde de organizatie: cele care-mi sunt apropiate nu mai tiparesc nimic, dar trebuie sa manace si posta, nu? pe scurt, legea nu reglementeaza intre companii detalii de acest fel