Buna ziua! Sunt de aprox. un an membru CEX al unei asociatii de proprietari. Suntem constituiti intr-o asociatie de proprietari de peste 400 apartamente, Asociatia de Proprietari "Basarabia-Bucovina" din Bucuresti, S2.
Doresc sa implementez in desfasurarea sedintelor CEX si a adunarilor generale sistemul de inregistrare audio a sedintelor.
Am facut un prim experiment intr-o sedinta de lucru, am pus totul la punct ref resurse si asistenta IT dar presedintele si un invitat locatar nu sunt de acord cu inregistrarea audio. In aceasta situatie, poate fi facuta inregistrarea cu "decuparea" ulterioara a interventiei celor care nu sunt de acord cu inregistrarea?
Eu am inteles din legea 196/2018 ca sedintele CEX sunt publice (adica accesibile tuturor membrilor asociatiei de proprietari), se comunica convocatorul si PV de sedinta si oricine (dinte membrii asociatiei) poate sa participe cu rol consultativ fara vot. Exista printre locatari sustinatori ai initiativei mele care este de fapt vehiculata de cativa ani in asociatie dar nu este implementata.
In sedinte participantii nu sunt organizati, intrerup cuvantul celorlalti, se repeta acelasi lucru de 2-3ori, participantii nu citesc materialele disponibilizate inainte de sedinte, in pv nu poti sa scrii tot, ar trebui sa stii stenografie. Am avut probleme mari in AG. Ne-am gandit ca inregistrarea audio ajuta la redactarea pv ca document scris.
Apoi presedintele nu publica la timp pv de sedinta. La avizier nu e loc, pe platforma digitala persoana care se ocupa nu posteaza documentul.
E totul vraiste. Poate ca inregistrarea audio mai pune lucrurile in ordine.
Am recurs si la alta metoda: am redactat punctul meu de vedere la ordinea de zi in calculator, l-am trimis e-mail colegilor inainte de sedinta iar in sedinta doar am mentionat pe scurt ce am scris rugand ca tot pdv sa fie inclus in procesul verbal. Am rescris pv in calculator si l-am postat pe platforma digitala a asociatiei pentru ca locatarii sa il poata citi (reclamasera anterior ca nu inteleg scrisul de mana). Reactia unui coleg cex si a presedintelui a fost urmatoarea: 1. pv se scrie in sedinta "de mana"; acum ce facem, copiem aceste pagini in registru? 2. nu se poate sa punem in registrul de pv ca "atasamente" materialele prezentate si invocate in sedinta 3. cu ce scop "ascuns" d-na....rescrie un PV paralel cu forma olografa? Dvs. ce parere aveti in primul rand despre legalitatea demersurilor mele? Va rog sa omiteti "nuantele" din postare si imi cer scuze, dar am redat realitatea.
Inca un aspect pe aceeasi tema (mijloace moderne SI EFICIENTE de comunicare): ce facem in situatii de restrictii, in stari de alerta, cand nu sunt posibile intalnirile fizice sau doar cu distantare? La o asociatie de peste 410 familii ce facem, ne intalnim pe stadioane? Dar daca un membru CEX este in imposibilitate fizica de a participa, dar are capacitatea si asociatia are resursele de a face videoconferinta, e ok?
Un alt aspect comparativ: daca la primarii sedintele de consiliu pot fi inregistrate audio-video si facute publice catre alegatori, prin comparatie, intr-o asociatie mare de peste 400 de apartamente, nu s-ar putea recurge la mijloace moderne de comunicare???!!!
Va multumesc pentru timpul acordat citirii acestui mesaj!
In speranta unui raspuns lamuritor, va multumesc anticipat!
Cu consideratie,
Haritina Moldovan
Cel mai recent răspuns:
latka , utilizator
16:12, 12 August 2022