Buna ziua.
Din punct de vedere SSM biletul de voie reprezinta vreo constrangere a angajatorului? Exista o baza legala, mai ales a securității in munca, prin care obținerea acestor invoiri are vreun aspect legislativ?
Daca un angajat paraseste locul de munca fara invoire si sufera un accident de teaseu, acest accident de traseu se supune cercetarii de catre angajator?
Legislatia ssm nu mentioneaza existenta unui bilet de voie. Inteleg ca va referiti la o problema a lucratorului care cere sa plece mai devreme de la munca avand un caz personal de rezolvat. Parasirea locului de munca se face in practica, in baza unui document scris aprobat de catre conducatorul locului de munca (in conditiile in care acesta are acest drept prin aprobarea angajatorului) sau de catre angajator. Astfel de "invoiri" trebuie evidentiate intr-un document aflat la dispozitia organelor de control abilitate.
Daca se produce un eveniment pe traseu, acesta trebuie comunicat la ITM si cercetat de catre angajator. Dosarul de cercetare se avizeaza de catre ITM si daca sunt indeplinite conditiile legale, firma inregistreaza AM si completeaza formularul FIAM.
Accident de traseu?
TuRa
Daca un angajat pleaca la ora 15.15 (cand se termina schimbul 1), dar contractul persoanei este cu program 8.30-17.00 si se intampla ceva pe traseu, intre ... (vezi toată discuția)