buna,
ma numesc steliana, lucrez de 1an si 8 luni intr-o firma de call center, de curand am fost promovata pe postul de team leader cu conditia sa devin Persoana Fizica Autorizata. Doresc sa stiu ce inseamna acest lucru, ce trebuie sa imi platesc eu la stat, ce drepturi am, ce dezavantaje presupun acest lucru, ce obligatii are firma fata de mine.Nu cunosc foarte multe lucruri despre PFA, mi s-a explicat dar in termeni pe care nu ii pot intelege pt ca nu sunt de specialitate, de aceea doresc sa primesc cateva explicatii clare si pe intelesul meu de persoana total neinformata despre acesti termeni. Am nevoie de aceste informatii cat mai curand, ar trebui sa duc actele pana pe 22.01 vineri :( . Va multumesc pt ajutor.
declaratia pt PFA se face la administratia financiara de care apartineti. ca PFA va pot spune ca trebuie sa completati declaratia 200 la inceput de an, si impozitul pe venit de 16% din profit. Va platiti singura asigurarile de sanatate si pensie.
as mai avea nevoie de ceva informatii pentru a va da mai multe detalii. Dar puteti intreba si la administratia financiara. Va va trebui si un CIF pt soc comerc se numeste CUI , iar obtinerea acetuia dureaza circa 2 sapt. Pana una alta puteti sa va folositi de CNP, contabilitatea v-o faceti singura, daca nu va descurcati ajutati-va de un contabil autorizat, de asemenea si el va poat spune ce presupune un PFA , si noi invatam pe parcurs.
bafta
PFA-ul se inregistreaza tot la registrul comertului, e o procedura simpla, va rezervati o denumire (care probabil va fi nume-prenume-persoana fizica autorizata) si completati cateva formulare. Dati si un specimen de semnatura in fata registratorului. Sa fiti pregatita cu o "dovada de sediu". Faceti un drum pana la registru sau intrati pe site-ul onrc sa vedeti exact ce alte acte va mai trebuie (mai ales in conexiune cu spatiul). Nu aveti nevoie de statut ori alte acte complicate... Repet, procedura e simpla, relativ ieftina si dureaza jumatate de zi, cand aveti toate hartiile pe care le cere registrul.
Tot acolo se completeaza si formularele de declaraii fiscale initiale.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.