Acum un an o persoana a incheiat un contract de inchiriere pe durata de 8 luni, pentru perioada 01.10.2021-01.08.2022. La incheierea contractului, chiriasul a achitat chiria pentru prima luna + o garantie reprezentand chiria pe o luna + un comision pentru agentul imobiliar, reprezentand 50% din chiria pe o luna.
Acest contract a fost semnat de chirias si de proprietar, insa nu a fost inregistrat la ANAF. Chiria a fost virata lunar, intr-un cont bancar al agentului imobiliar.
Pe data de 20.09.2022, chiriasul notifica proprietarul despre faptul ca doreste sa elibereze apartamentul. A platit chiria pe luna septembrie, precum si toate facturile la utilitati.
Cand agentul imobiliar a solicitat sa prezinte apartamentul altor doritori, chiriasul a facilitat accesul in apartament. De asemenea, pe data de 29.09.2022 cand a predat cheile, a lasat apartamentul in buna ordine si curatenie, astfel ca de la 30.09.2022 in acel apartament s-a mutat altcineva.
Chiriasul a transmis proprietarului ultimii indecsi la Enel si apometre, a achitat factura la Enel pe luna septembrie inclusiv si a achitat intretinerea la asociatia de proprietari pe luna septembrie inclusiv. Are copii de pe chitante si o adeverinta in acest sens, emisa de Asociatia de proprietari.
Dupa ce a eliberat apartamentul si dupa ce a achitat ultimele facturi, chiriasul a contactat proprietarul si agentul imobiliar, in vederea recuperarii garantiei depuse la inceput, asa cum era stipulat in contractul de inchiriere.
Din pacate, proprietarul tergiverseaza, iar agentul imobiliar nu raspunde la telefon.
Ce solutii are chiriasul in cauza pentru a-si recupera garantia?
Puteti incepe prin a transmite proprietarului o notificare pentru restituirea garantiei.
In cazul unui refuz, mai departe puteti formula o actiune civila.
Chiriasi
VivianaRoman
Buna ziua,
Va rog daca puteti sa-mi explicati ce este de facut in urmatorul caz. Un prieten si-a inchiriat apartamentul in urma cu 3 luni printr-o agentie de ... (vezi toată discuția)