avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Masina stricata in service auto
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Masina stricata in service auto

Buna ziua,
Am dus mașina intr-un service autorizat pentru înlocuirea turbosuflantei, dupa cateva zile am fost contactați sa venim ca s-a întâmplat ceva cu mașina. Ajunși acolo ni s-a spus ca ei au reparat turbosuflanta, dar a apărut o problema la motor( o bătaie). Menționez ca mașina nu avea aceasta problema când a intrat in service,chiar ei spunând ca a început sa bată in timpul testului după ce au montat turbina. Problema este ca ei nu vor sa își asume greșeala ce a dus la stricarea mașinii ca fiind a lor, cerându-ne sa plătim pentru repararea mașinii. Mașina se afla încă in posesia lor deoarece noi am refuzat sa plătim orice fel de serviciu realizat, pana când nu vedem ca mașina funcționează normal.
Am facut sesizari la ANPC si RAR, ambele institutii i-au gasit cu nereguli, dar totusi nimeni nu ne rezolva problema. Ce ma sfatuiti?
Cel mai recent răspuns: Cik22 , utilizator 03:34, 30 Noiembrie 2022
Daca autoritatile in drept sa verifice au constatat nereguli dar nu au obligat operatorul economic sa solutioneze favorabil problema dv, analizati oportunitatea notificarii oficiale a operatorului economic cu obligatia remedierii deficientelor aparute in perioada executarii reparatiilor pentru care a fost introdus vehiculul
Daca operatorul este reticent ,promovati actiune in instanta de judecata
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Singura soluție este avocat notificare proces etc.Raspunsurile primite de la ANPC și RAR o sa folosească,Trebuie sa dovedit ca exista o legătură între schimbarea piesei x și stricarea piesei y..
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca apelati la instanta ,va trebui sa realizati expertiza tehnica a vehiculului,expertul tehnic putand concluziona eventuala legatura intre defectiune si inlocuire piesa

Asta am înțeles ca trebuie dovedit, dar totuși ei au scos mașina la test pe drum public fără ca noi sa ne dam acordul, nici măcar nu știm cum au condus mașina sau cine a condus-o. Verbal ni s-a confirmat ca e greșeala lor, dar nu vor sa facă nimic “Ca oricum nu avem noi ce sa ii facem”.
CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:

Singura soluție este avocat notificare proces etc.Raspunsurile primite de la ANPC și RAR o sa folosească,Trebuie sa dovedit ca exista o legătură între schimbarea piesei x și stricarea piesei y..

1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca ati facut sesizari la ANPC si RAR si i-au gasit cu nereguli asta nu inseamna nimic sau aproape nimic daca aceste nereguli nu fac referire la profesionalismul si competenta celor de la service. Faptul ca RAR-ul i-a gasit cu nereguli (exemplu) nerespectarea orarului sau tipului de stingator de incendiu din dotare (nu e de competenta lor dar repet, ca exemplu) nu inseamna ca au fost nereguli in operatiunea de reparare a vehiculului. Singurii care ar putea da un verdict competent in acest caz ar fi ori cei de la reprezentanta auto al brandului masinii dvs ori un service autorizat independent, care sa constate adevarata cauza.
In alta ordine de idei, acea "bataie" la motor poate interveni oricand sau niciodata. Exact cum te-ai afla in spital pentru operatie de apendicita si sa te ia gripa. Poate fi si spitalul vinovat ca nu a dat caldura dar poate fi si din cauze independente de spital. In mod normal si tehnic schimbarea unei turbosuflante nu are si n-ar trebuii sa aiba de-a face cu acest gen de defectiune din punct de vedere tehnic. Foarte posibil, cu noua turbosuflanta motorul sa fi devenit mult mai puternic (ca banuiesc ca de aceea ati dorit inlocuirea ei, ca nu mai "tragea" bine, era lenesa si dadea "limp mode"} asa ca dupa montarea celei noi fiind din nou in parametrii si combinat cu o testare de fortza sa fi cedat ceva, daca spuneau ca s-a intamplat in timpul testului..
Sunt doar presupuneri, speculatii tehnice si nu incerc sa le iau apararea doar contez pe prezumtia de nevinovatie asa ca, la fel cum spuneam mai sus, o investigatie independenta poate lamuri cauzele.
Nu exclud nici varianta in care nu este vorba de nicio "bataie" nicaieri si doar o incercare de a mai gasi defecte si care binenteles costa daca sunt acceptate pentru reparatie de catre beneficiar, deci castig pt service. Nu e un secret ca la mecanic si medic mergi pentru un bec ars recte lipsa pofta mancare si iesi cu un deviz de "defectiuni" cat un meniu de restaurant cu staif. Iar daca estii si femeie (la general vorbind) sansele sa incerce sa va pacaleasca se cam dubleaza...
Sa le propuneti o constatare independenta si daca e vina lor sa-i obligati sa remedieze pe barba lor iar daca nu platiti ce au lucrat/schimbat si restul problemelor la motor le rezolvati in alta parte (recomandat)
Ultima modificare: Miercuri, 30 Noiembrie 2022
Cik22, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nulitate contract vânzare-cumpărare auto Luiza Cio Luiza Cio Bună seara! Am o problema. Am achiziționat un bmw seria 3 2007 la un preț acceptabil pentru o mașină care trebuia să fie fără probleme! După ... (vezi toată discuția)
Actiune in pretentii Dumitru Beniamin Hotea Dumitru Beniamin Hotea As dori sa va cer un sfat . In speta - clientul apeleaza la un service auto pentru a inlocui o piesa a motorului (turbosuflanta) Service-ul demonteaza mai ... (vezi toată discuția)
Service auto autorizat rar refuza sa verifice/repare pe garantie Catalin_George Catalin_George In data de 15 iulie 2020 am schimbat kit ambreiaj + volanta la un service auto autorizat RAR din Bucuresti, cost aprox. 5000 lei. Imediat dupa preluarea ... (vezi toată discuția)