avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 827 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Buna ziua! Intampin următoarea problema: in anul 2018 ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Buna ziua! Intampin următoarea problema: in anul 2018 am fost ...

Buna ziua!
Intampin următoarea problema: in anul 2018 am fost victima unui accident rutier, soldat cu pagube materiale, eu fiind perosana pagubita. Am reparat masina pe rca-ul vinovatului, nu mi s-a emis factura de reparație, deviz de catre firma care a intreprins reparatiile. Vinovatul avea asigurare la Euroins. La sfârșitul lunii octombrie a anului curent, am fost contactat de catre un inspector al Euroins pentru a-mi comunica faptul ca trebuie refăcut dosarul de dauna, pentru despagubiri. Am specificat faptul ca eu am reparat masina si nici nu o mai detin, după atâția ani. Mi-a comunicat ca trebuie refăcut dosarul de despagubire, specificand suma de 7500 de lei si sa comunic un cont bancar pentru virare. Mi s-a parut ciudat faptul ca nu au contactat direct service-ul. Am intrebat daca suma respectiva mi se atribuie mie in cont sau service-ului, avand in vedere ca eu nu am legatura cu ei. Pe fisa veche de despagubire, trimisa ca model, era specificat numele administratorului firmei reparatoare cat si toate datele acestuia, inclusiv contul bancar al lui. Mi s-a spus ca nu contează ce cont. Am dat contul meu, pt ca nu mi s-a specificat in mod clar cine trebuie sa fie beneficiarul acelei sume. Am trimis datele pe mail si pe data de 2 noiembrie anul curent, mi-a fost virata in cont suma de 5310 lei. Astazi, 16.12
2022 sunt sunat de reprezentantul service-ului si amenințat ca eu am intrat in posesia unor bani necuveniti si ca ma da in judecata daca nu ii virez banii, ca ii erau destinati lui. I-am explicat situatia si ca trebuie sa ia legatura cu firma de asigurare pt clarificari. Mentionez ca in momentul de fata ma aflu oricum in imposibilitatea de plata. Dar cei de la asigurari mi s-ar fi parut normal sa ia legatura cu el, nu cu mine. Eu am reparat masina pe rca-ul vinovatului, iar cand am transmis datele cu contul bancar cerut, ar fi putut refuza plata sau anunta in caz ca era ceva in neregula. Plus ca nu vad ce legatura as mai fi avut eu in acest context. Ce este de făcut in acest context, in caz ca sunt dat in judecata? Am purtat discutii telefonice si pe mail cu cei de la asigurari inainte ca ei sa aprobe noul dosar de despagubire si nu au avut nicio obiecție. Din 2018 si pana acum ar fi trebuit sa ia legatura cu service-ul, daca urmau sa ii vireze suma destianata repararii masinii. Mentionez inca o data, eu nu am nicio factura sau chitanta pt reparatiile facute. De ce am mai fost eu contactat si mi s-a specificat sa le trimit o copie ci si un iban valid pt despagubire?
Va mulțumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
Ultima modificare: Vineri, 16 Decembrie 2022
Adrian_P87, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adrian_P87 , utilizator 12:45, 17 Decembrie 2022
~ Conținut șters la cerere ~
Buna ziua!
Va mulțumesc pentru răspuns. As vrea sa lămuresc următoarele aspecte:
1. Autoturismul a fost reparat pe polita rca a vinovatului, NU in regie proprie (cu banii de la Euroins).
2. Dupa reparație si chiar in timpul constatarii daunelor, nu mi s-a făcut niciun deviz, nu mi s-a estimat cel putin un cost, nu s-a emis factura sau chitanta.
3. Daca administratorul service-ului sustine ca adepus factura catre firma de asigurari pt despagubire, ce rol mai am eu in acest context? Este o eroare a celor de la asigurari. Am fost sunat ca trebuie refăcuta cererea de despagubire, mi-au cerut un iban valid (nespecificand al cui)-detin dovada pe mail, copie ci si extras de cont. Daca ar fi fost ceva in neregula, ar fi trebuit sa imi comunice, sa nu accepte, sa nu dea drumul la dosar. Ar fi trebuit sa retraga suma de bani sau sa o blocheze.
4. Mi se pare total absurd ce spune Euroins, ca "eu trebuia sa îmi dau seama ca banii nu imi sunt destinati mie". Nu, nu aveam de unde sa stiu. Daca nu imi erau destinati mie, atunci de ce mi-au fost atribuiti si nu s-a sesizat decat service-ul, nu Euroins? Sau eu trebuia sa fac precum postasul cu pensia, sa ma duc sa ii predau personal cu proces verbal de predare-primire?
5. Nu am de unde sa restitui aceasta suma. Ce se poate face?
Va mulțumesc!



Voinea Liviu a scris:

Pentru ca despagubirea se plateste persoanei pagubite.
Ca sa incaseze service ul ar fi trebuit sa existe un contract de cesiune la dosar de dauna,care se pare nu exista.
Service ul greseste cand spune ca i se cuveneau acei bani.Lor trebuie sa le platiti reparatia,care poate fi o suma mai mica sau mai mare decat ceea ce primiti de la asigurari.

Ceea ce mi se pare extrem de suspect este virarea sumei dupa 4 ani.
Ma puteti contacta pentru a ii actiona in instanta .Aveti dreptul la penalitati serioase.

Si inca o întrebare... Cum sa le platesc eu celor de la service? Avand in vedere ca eu sunt cel pagubit si reparand masina pe rca? Diferenta intre ce a oferit Euroins si ce a constat service-ul ca si costuri de reparatie, ar trebui sa o achit eu? Mi se pare absurd.
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Masina retinuta de atelier dani-grad dani-grad Aveam masina parcata in fata casei iar un incepator incercand sa parcheze mi-a smuls spoilerul fata cu proiector, senzori parcare, niste cleme de la far ... (vezi toată discuția)
Sunt un asigurat euroins care a lovit un participant la trafic. am fost anuntat ca voi fi dat in judecata. mariussmeek mariussmeek Buna ziua! Sunt un asigurat Euroins care a lovit un participant la trafic. Va las detaliile mai jos: -> Eu sunt vinovat de producerea accidentului si am ... (vezi toată discuția)
Problema cu euroins rca vladploscaru vladploscaru Buna ziua, Am o intrebare si vreau un sfat avizat. Masina mea parcata regulamentar dupa o intersectie, a fost avariata serios de o alta masina care venea cu ... (vezi toată discuția)