Buna seara!
Suntem o asociatie care este formata din doua scari de bloc, ambele scari avand utilitatile separat. Asociatia a fost constituita in anul 1999 si dupa cativa ani a ramas fara presedinte(a decedat) , si comitetul ca si inexistent. Pentru a beneficia de utilitati unul dintre locatari si-a asumat tacit functia de casier colectand platile locatarilor catre furnizori care emit facturi pentru fiecare scara in parte. Deci ca si entitate juridica aceasta asociatie este pe blat. Pentru a intra in normalitate si pentru a elimina frictiunile aparute intre timp, locatarii de pe scara mea in unanimitate vor sa constituie o asociatie numai pe scara noastra ,cealalta scara fiind indiferenta si numai carcotasi . Care este procedura avand in vedere ca noua asociatie va avea o denumire diferita iar cealalta scara va ramane cu denumirea veche? Este vreun impediment deosebit si care va fi? Multumesc!
Faceti cerere de renuntare la calitatea de membru al asociatiei vechi si apoi urmati procedura din legea 196/2018 pentru infiintarea unei asociatii noi.
Ati afirmat ca unul dintre locatari a inteles sa isi asume responsabilitatea de casier cote lunare intretinere
Daca anu exista persoana juridica asociatie de proprietari cine calculeaza cotele individuale d eintretinere??
Procedura de infiintare asociatie de proprietari este concret prevazuta de dsip L nr 196/2018
Calculul cheltuielilor se face funcție de : la apa rece- consum înregistrat de apometrele individuale, iar energie termica- funcție de suprafață utila individuala. Facturile de la furnizori se emit separat pt. fiecare scara. Eu am pus întrebarea pentru ca scara pe care locuiesc, având în vedere ca asociația nu funcționează d.p.d.v. juridic, dorește sa-și creze asociație proprie.