Suntem o asociatie infiintata acum 25 ani formata din 2 scari bloc A si B , utilitatile fiind independente. Nu am avut din anul 2000 si nu avem nici in prezent presedinte, comitet sau cenzori . Pana acum de plati si incasari s-a ocupat unul din locatari. Acesta situatie face ca statutul nostru ca asociatie sa fie inexistent. Zilele trecute am luat initiativa impreuna cu 2 cetateni , am intocmit un convocator pentru alegere presedinte si comitet, l-au semnat toti, dar la sedinta nu s-au prezentat decat proprietarii unei singure scari -A. In aceste conditii locatarii prezenti de pe aceesi scara au fost de accord sa ne facem asociatie separat de scara absenta care sa ramana cu asociatia, veche care practic este ca si inexistenta.
1. Putem sa ne constituim numai scara A in asociatie de proprietari? Care sunt pasii de urmat si ce documente trebuie intocmite si unde se depun.
2. Care va fi salariul administratorului? Acesta se stabileste prin negociere o suma fixa? Sau se stabileste functie de salariul minim pe economie si daca da , care este procentul minim?
Toate răspunsurile le găsiți în legea 196/2018 , a asociațiilor de proprietari, mai puțin salariul administratorului. [ link extern ]
Salariul adminstratorului se negociază, ca orice salariu. Depinde ce experiență are, cât de priceput e , etc.
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1-Conform disp L nr 196/2018 daca utilitatile sunt separate si exista acordul proprietarilor puteti sa constituiti asociatie de proprietari la nivelul scarii A
Procedura de infiintare asociatie de proprietari,documentele necesare sunt concret prevazute in Legea nr 196/2018
Documentele se depun la judecatoria teritoriala
2-[ link extern ]
Normal ca se negociaza. Intrebarea ar fi daca minimul cuantumului salariului pleaca de la cota 1/4 din salariul minim brut care acum este 3000 lei? Sau salariul administratorului nu se raporteaza la acesta ci are o valoare agreata atat de administrator cat si de asociatie care nu are legatura cu salariul minim brut pe economie? Asa o fi si la cenzor? Dar la femeie de serviciu? Spun acestea, pentru ca m-am confruntat cu pareri diferite.
Indemnizatia unui administrator de bloc poate varia in functie de numarul de apartamente si de negocierea care are loc intre beneficiar=asociația de proprietari si angajat=administrator.
pentru cenzor se ia in calcul bagajul d edocumente si timpul necesar verificarii si vizarii acestora pentru legaliate
In cazul femeii de serviciu se ia in calcul suprafata parte comuna de asigurat curatenia si numarul de ore necesar asigurarii curateniei periodice