Am si eu o problema legata de eliberarea cartii de munca de catre angajator. Fostul meu angajator refuza sa imi elibereze cartea de munca desi contractul meu a incetat din septembrie 2009. Am tot asteptat ba sa fie eliberata de la ITM, ba ca angajatorul sa fie in tara... De cateva saptamani tot incerc sa imi recuperez cartea de munca insa fostul anagajator refuza sa mi-e elibereze. Ce pot face in aceste conditii? Multumesc anticipat.
Art. 4. - (1) Carnetul de munca este un act personal al titularului si nu poate fi cedat sau instrainat. Carnetul se pastreaza de unitate atit timp cit titularul este incadrat in munca, acesta avind dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor inscrise in carnet.
(2) La incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
In momentul in care o persoana isi inceteaza activitatea, patronul este obligat sa-i inapoieze documentul completat la zi si nu are nici un drept sa refuze sa elibereze acest act. In cazul unui refuz, se poate sesiza in scris aceasta situatie Inspectoratului Teritorial de Munca sau instantei judecatoresti competente din zona in care angajatorul isi are sediul.