avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 969 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Masurare radar in conditii de perturbatii ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Masurare radar in conditii de perturbatii electromagnetice

Salutare intregii comunitati. Doresc sa mentionez ca apreciez foarte tare toti specialistii care dau raspunsuri dezinteresate atator neinstruiti - cum sunt si eu.
O intrebare pentru acesti specialisti:
Norma de metrologie legală NML 021-05 "Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre)", la art. 3.8.2. se mentioneza ca "Amplasarea cinemometrelor radar care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc)" se poate invoca in cazul in care s-a efectuat o masurare in miscare cu un aparat radar montat pe auto de-a lungul unei linii de cale ferata electrificata - deci o sursa puternica de radiatii electromagnetice?
Logica mea este urmatoarea: in norma de metrologie se spune ca nu se monteaza radare in apropierea surselor de bruiaj, deci nu se poate garanta o masurare viabila; masina politiei care a efectuat masurarea in cazul meu se deplasa de-a lungul linie de inalta tensiune ce alimenteaza trenurile (27000V din cate stiu eu), deci aceeasi situatie ca cea de mai sus.
Pot invoca o astfel de logica in momentul contestarii PV rezultat in urma masurarii? Exista referiri in documentele de specialitate care sa sustina demersul meu?
Imi puteti da niste termeni pentru a avea un punct de plecare in demersul meu?

Multumesc anticipat,
Bogdan Smeu
Cel mai recent răspuns: danacr3 , utilizator 20:21, 24 Ianuarie 2010
Extras din NML 021-05 care cred ca va va ajuta:

3.1.1. Erori maxime tolerate pentru masurarea vitezei:
c) pentru masurarea vitezei, in conditii normale de trafic, pentru cinemometrele care functioneaza atat in regim stationar, cat si in regim de deplasare, eroarea maxima tolerata este de:
- in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic, eroarea maxima tolerata este de:
- ± 4 km/h pentru viteze pana la 100 km/h;
- ± 4% din valoarea masurata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h."

3.1.2. Valorile masurate ale vitezelor trebuie sa se incadreze in erorile maxime tolerate specificate la pct. 3.1.1., respectand si cerintele specificate in cadrul fiecarui paragraf in parte, la functionarea cinemometrelor sub actiunea factorilor de influenta:

a) temperatura in domeniul de variatie specificat de fabricant si care trebuie sa cuprinda cel putin (0 ... + 50)øC. In cazul in care acest domeniu de temperaturi nu este specificat, se considera ca el este de (-20 ... + 60)øC pentru blocurile functionale ale cinemometrului care sunt plasate in exterior (supuse intemperiilor) si de (0 ... + 50)øC pentru cele plasate in interior (la adapost);

b) umiditatea relativa: intre 10% si 95%, fara condensare;

c) tensiune electrica de alimentare in domeniul: [U(n) - 10%] V ... [U(n) + 20%] V, unde U(n) este tensiunea nominala de alimentare, specificata de fabricant,

d) radiatie electromagnetica intensitatea campului electromagnetic 10 V/m in domeniul de frecvente 27 MHz ... 1000 MHz, modulatie in amplitudine 80% cu un semnal sinusoidal avand o frecventa corespunzatoare frecventei Doppler pentru o viteza de 60 km/h (la cinemometre radar).

e) impulsuri de interferenta: salve (trenuri) de impulsuri cu amplitudinea de 25 V (in cazul cinemometrelor alimentate de la bateria de acumulatori) si cu amplitudinea de 1 kV (in cazul cinemometrelor alimentate de la reteaua electrica de 220 V), aplicate pe alimentare un timp echivalent cu cel necesar pentru simularea a cinci masurari de viteza, precum si impulsuri cu amplitudinea de 100 V aplicate prin cuplaj capacitiv conexiunilor de semnal;

f) descarcari electrostatice: tensiunea de descarcare 8 kV cu o energie de 4,8 mJ si un timp intre descarcari de minim 1 s;

g) vibratii sinusoidale: amplitudinea acceleratiei de 10 m/s^2, in domeniul de frecventa (10 ... 150) Hz, 20 de cicluri.

Prin urmare, in aceasta norma legala sunt prevazute conditiile in care poate functiona aparatul radar din punct de vedere al radiatiilor electromagnetice. Din pacate pentru determinarea acestor valori trebuie apelat la un laborator specializat echipat cu apratura corespunzatoare.
Succes!!!
danacr3 a scris:

i se va admite contestatia, daca face dovada ca masina politiei era in deplasare iin acelasi moment in care contestatorul era si el in deplasare.
Pentru evaluarea vitezei corecte a unui autovehicol , masina politiei trebuie sa stea in punct fix.

Gresit! Tot!
Eu am o mica nedumerire: cati dintre cei ce fac asemenea "afirmatii" (ca mi-e jena sa le zic sfaturi) cunosc efectul Doppler si, mai ales, cati dintre ei au avut in mana un certificat metrologic pentru radar MPH Python II #-o .
@dana3cr: pe buletinele respective scrie (cam de acum 3-4 ani):
"AM 105/2001 - Omologat stationar si in regim de miscare" ;)
andrei_pap87 a scris:

...NML 021-05 a fost modificata, multe articole fiind abrogate, chiar unele foarte importante care puteau fi invocate de conducatorii-contravenienti...

Asa e...punctul 4, cu toate subpunctele...de asta ne doare :((
Ultima modificare: Duminică, 24 Ianuarie 2010
madriann, utilizator
multumesc , ca m-ati pus la curent zzzzzzz cu noutatile :D

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plangere contraventionala nicolaecristian nicolaecristian buna ziua! ma aflu in proces cu ipj pentru depasirea vitezei cu peste 50, la dosar ei au depus pentru proba cu inscrisuri, fotografia radar, buletinul ... (vezi toată discuția)
Contestatie amenda viteză Busugaby Busugaby Am fost sancționat pentru viteza de 152 km/h pe limita de 100km/h, mentionez ca mașina de poliție era în mișcare și avea și viteza mare, peste 80 km/h ... (vezi toată discuția)
Amplasare radar fix in statiile peco Albatrosul Albatrosul Buna ziua, doresc sa stiu daca este legal ca politia cu radarul in functie sa stationeze in incinta unei statii de alimentare cu combustibil (LUKOIL). Va ... (vezi toată discuția)