Buna seara. Ma aflu in urmatoarea situatie: locuiesc intr-un bloc cu 12 apartamente si mentionez ca nu avem constituita inca asociatia de proprietari si nici nu avem firma de administrare. La unul dintre apartamente a locuit o perioada proprietarul, iar ulterior a plecat in strainatate si apartamentul este nelocuit. Pentru o perioada a trimis unui alt proprietar banii care trebuiau platiti pentru curatenie si reparatii pe spatiile comune pentru partea lui, dar ulterior si-a schimbat telefonul si nu a mai trimis bani. In momentul de fata are o datorie neachitata s as dori sa stiu cum putem proceda in aceasta situatie sa ajunga cu plata la zi, intrucat noi vrem sa infiintam asociatie si sa contractam o firma de administrare, insa am dori sa aducem platile la zi pentru fiecare apartament in momentul infiintarii. Mentionez ca de situatiile de plata ale fiecarui apartament se ocupa unul dintre proprietari cu acordul celorlalti.(in sensul ca citea contoarele, impartea cheltuielile comune, curatenia etc) Multumesc!
Este posibil ca in momentul infiintarii as. prop., la apartamentul despre care vorbiti, sa "intre" cu un anumit debit. Asta este, la initializarea situatiilor financiar contabile, proprietarul va avea un debit, mare-mic, nu conteaza pentru ca nu aveti ce face, mai ales ca de acel apartament nu se mai ocupa nimeni.
Parerea mea este ca la infiintarea as.prop. tot trebuie sa depuneti actele de proprietate. Ei, trebuie sa fiti siguri ca apartamentul respectiv are un proprietar cert, cu nume si prenume (Info de la OCPI).
Proprietarul tot va veni odata si odata, chestiunea este ca va tine incurcati. Se mai intampla, dar o firma serioasa, se va descurca si in aceasta situatie.
Succes!
Asociatia de proprietari o puteti infiinta si fara acel proprietar, ca membru . Recuperarea datoriilor este o chestiune separata, nu va impiedica acum.