avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... materiale de instruire SSM SU la societati nou ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

materiale de instruire SSM SU la societati nou infiintate

Sunt numit lucrator desemnat la o societate nou infiintata unde este necesar sa angajam personal in regim de urgenta. De angajari se ocupa o firma specializata de HR. Fiind la inceput de drum inca nu avem IPSSM IPSU, etc, toate acestea urmeaza sa fie elaborate. Inca nu au fost aduse utilaje si echipamente de munca. In momentul in care angajam personal, trebuie intocmite fisele de instruire, iar ca tematica de instruire pentru instruirea IG si la locul de munca nu am decat legislatia SSM, SU. Cum ar trebui sa gestionez situatia?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 15:15, 2 Martie 2023
Pentru inceput ar trebui sa cititi legislatia in cauza, atat pentru SSM cat si pentru PSI-SU, acolo gasiti toate informatiile in legatura cu ce ar trebui sa contina tematica pentru cele 3 faze de instruire ( la angajare, la locul de munca si periodica) si cine o face ( dvs., in cazul instruirii la angajare, conducatorul locurilor de munca- instruirea la locul de munca si periodica).

Sfatul meu este sa apelati la un Serviciu extern mecar la inceput, daca nu va descurcati cu toate acestea... plus ca pentru a face atat instruirea SSM cat si cea PSI-SU aveti nevoie de cursuri ( inspector sau specialist SSM- pentru SSM si Cadru tehnic PSI- pentru PSI).

Mai aveti nevoie de Autorizarea desfasurarii activitatii pe linie de SSM, evaluari de risc si planuri de prevenire si protectie pentru fiecare post, etc.
Asta pe parte de SSM, pe partea de PSI nu prea cunosc cerintele dar cred ca sunt asemanatoare...

Revin la sfatul de mai sus, contactati pe cineva in masura sa va ajute, macar la inceput... si apoi puteti prelua doar dvs. aceste activitati
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de
absolvire a programului de pregatire.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau
mai multi lucratori ori poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie si/sau poate sa apeleze la servicii
externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
-Art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de
munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
-Art. 21 Pentru a putea sa desfasoare activitatile de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit prevederilor art. 49.
-Art. 22 (1) Angajatorul va stabili numarul de lucratori desemnati in functie de marimea intreprinderii si/sau unitatii
si/sau riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora in cadrul intreprinderii si/sau unitatii.
(2) Angajatorul trebuie sa asigure mijloacele adecvate si timpul necesar pentru ca lucratorii desemnati sa poata
desfasura activitatile de prevenire si protectie conform fisei postului.
-Art. 49 (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului
mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
Multumesc pentru raspuns Dl Ion
Autorizatia desfasurarii activitatii pe linie SSM nu se obtine de firma de consultanta care infiinteaza firma? Certificatul constatator nu tine loc de asa ceva, sau ma insel eu?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Autorizatia de functionare se obtine de catre firma angajatoare.
In declaratia data la RC, in baza careia ati obtinut certificatul constatator ati mentionat/ bifat ca sunt indeplinite conditiile dpvd. ssm. ITM va verifica daca si in teren sunt indeplinite conditiile legale de functionare, la solicitarea firmei pentru emiterea autorizatiei de functionare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ssm , psi , economist pap pap Ma puteti ajuta va rog si pe mine , am facut cele doua cursuri ssm si psi acum eu sunt incadrata ca si economist si in fisa postului am si atributii de ssm si ... (vezi toată discuția)
Ssm si psi dmanisor dmanisor Buna ziua, In cazul unui SRL care are 12 angajati si are activitate tehnica, care sunt variantele de rezolvare a activitatilor de SSM si PSI daca ... (vezi toată discuția)
Dispozitie privind instruirea periodica marcelandrei19 marcelandrei19 De curand am fost informat pe e-mail-ul de serviciu ca s-a emis o \\"Dispozitie...\\" si sunt responsabil cu instructajul periodic pentru colegii de ... (vezi toată discuția)