avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1105 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ședinte asociație proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ședinte asociație proprietari

buna seara,
In cadrul asociatie de proprietari din care fac parte, nu s-au mai tinut sedinte din Decembrie 2019. Desi ii tot comunic presedintelui de asociatie ca trebuie sa reia acest obicei, nu se intampla nimic. Intre timp problemele din bloc tot se inmultesc si nu prea se ocupa nimeni de ele.
imi puteti spune, va rog, ce se poate face in acest caz? cum putem sa reluam acele sedinte? Poate fi constrans intr-un fel sau altul, presedintele?
Pe langa acest aspect, exista legiferat care ar fi durata mandatului unui presedinte de asociatie si daca exista modalitati de prelungire a lui fara a fi necesar votul membrilor asociatiei?

Multumesc
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Martie 2023
semperfide, utilizator
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 16:07, 5 Martie 2023
1. Luati dvs. initiativa, daca exista o asa mare dorinta de sedinte si sunt de rezolvat probleme.
Articolul 47
(3) Adunarea generală ordinară se convoacă de către:
a) președintele asociației de proprietari sau comitetul executiv;
b) cel puțin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociației de proprietari.
2. Puneti pe ordinea de zi a adunarii generale pe care o convocati si alegerea unui presedinte., daca nu sunteti multumiti Legea nu precizeaza ce se intimpla la incheierea unui mandat.
[ link extern ]
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ce raspuns , " daca exista o asa mare dorinta de sedinte "! fara alte comentarii .
E un răspuns foarte bun, adunările generale nu sunt ședințe, dacă nu ați priceput ironia, nu e vina mea. Dacă vă plac ședințele, iar nu ne asemănam la gusturi. :)

Altfel, raspunsul e corect, din moment ce nu ați avut nimic de obiectat, vizavi de fond.
Pentru corecta si completa dv informare studiati disp L nr 196/2018
Mandatul presedintelui de asociatie este de maxim 4 ani,legiuitorul neimpunand limita minima care intra in responsabilitatea adunarii generale a membrilor proprietari
Insa legiuitorul nu a prevazut nimic despre ce se intimpla la expirarea mandatului. In opinia unui avocat :
"În condițiile concrete, există asociații unde mandatul a expirat dar președintele sau proprietarii aleși în comitet nu au înțeles să-și înceteze activitatea desfășurată. În opinia mea, având în vedere situația concretă în care ne găsim, într-o astfel de ipoteză continuarea desfășurării activității de către președinte echivalează cu o prelungire a mandatului (prelungire tacită) până la următoarea adunare generală. Fiecare din cele două părți, asociația de proprietari și președintele, în mod tacit își continuă raportul juridic și fiecare își îndeplinește obligațiile (asociația de proprietari – obligația de plată, președintele – obligațiile ce vizează partea comună)."
[ link extern ] /

Asa ca, in conformitate cu ce am scris la un mesaj anterior, cine e nemultumit are varianta cu 20%. :)
Ultima modificare: Duminică, 5 Martie 2023
latka, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Regim juridic presedinte asociatie de proprietari gambette gambette La ce situatie se incadreaza rezolvarea juridica prevazuta in legea 196/2018la art. 56 alin. (2) : \"În caz de încetare a mandatului președintelui ... (vezi toată discuția)
Mandat expirat al presedintelui Bogdan_86 Bogdan_86 Buna ziua, In cazul in care mandatul presedintelui a expirat, ce se intampla pana la alegerea unui nou presedinte? In diferenta de timp dintre expirarea ... (vezi toată discuția)
Informatii mandat presedinte asociatie proprietari podeag podeag Buna seara. In cadrul asociatiei unde locuiesc, presedintele a fost mandatat sa fie pana in luna septembrie 2015( perioada de un an, 2014-2015). A facut ... (vezi toată discuția)