Buna ziua. As dori un raspuns la 2 probleme referitor asociatie de proprietari :
1. Contabila asociatiei si-a marit singura retributia pe motiv ca hotararea guvernului de indexare bate orice lege, cu toate ca banii salariatilor unei asociatii provin de la proprietarii din bloc , iar legea asociatiilor spune clar "numai cu aprobarea adunarea generale. Practic ne-a bagat mana in buzunar fara sa ne intrebe.
2. Legea 196/20.07.2018 mentioneaza ca "atestatul administratorului este valabil 4 ani de la data emiterii " iar "expirarea determina automat imposibilitatea exercitarii activitatii". In blocul nostru administratora si-a obtinut acest atestat cu mult timp inaintea acestei legii , iar replica ei este ca i-a fost dat pe viata si nu are de gand sa si-l reinnoiasca fiind in varsta. Cum este corect si legal in acest caz ca sa stim cum sa procedam pentru a evita eventuale reclamatii.
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Contabila dvs. nu are dreptul sa-si mareasca singura salariul, chit ca , da, salariul minim brut pe economie s-a modificat la 3000 lei/luna.
Situatia aceasta se modifica doar de catre angajator - respectiv as. de proprietari, in baza BVC-ului stabilit in ultima AG a membrilor.
Apoi, daca se aproba in com. ex. modificarea salariilor, se intocmeste un act aditional la contractul individual de munca salariatilor (toti salariatii), semnat si stampilat de catre presedinte. Modificarile aduse sunt comunicate la Inspectia muncii.
Asadar, modificarea salariului nu a facuto singura...
2. Chestiunea cu atestatul, trebuie solutionata la nivelul Primariei locale, care comunica celor interesati, prin Serviciul Asociatii de proprietari, cand se organizeaza si ce documente sunt necesare pentru reinnoirea Atestatelor.
Faza este ca acum L 196/2018, nu recunoaste Certificatele profesionale obtinute in baza legislatiei trecute si obliga oarecum administratorii sa faca noi cursuri de calificare - ceea ce este o MARE prostie. Este ca si cum, astazi vin baietii din Parlament si legifereaza ca tot invatamantul romanesc (de la cel mai mic nivel - la cel mai inalt), nu mai este valabil....
Eu sunt de acord ca multora dintre noi (sunt administrator cu atestat ce a depasit cei 4 ani), ne mai trebuie niste cursuri de perfectionare, asa cum se procedeaza si la muncitori, profesori, ingineri, doctori, etc., dar nu ca scoala pe care a facuto nea Costica in anii 2000, nu mai este recunoscuta.
Aici pe forum, am mai discutat aceasta chestiune si eu de-abia astept sa mi se aplice o amenda in acest sens - cum ca cursurile mele de calificare facute in 2003, nu mai sunt valabile.
Cam asa o fi si la Dvs., nu bag mana in foc. Ideea este ca acel Atestat trebuie reinnoit, lucru de care se ocupa primaria locala.
Referitor la punctul 1
Este corect cum s a procedat sau nu ? adica com . ex cum spune d-l. Adam Grecu a modificat aceste mariri in baza unei legi , presupun .
In acest caz nu s a depasit BVC pana la urmatoarea A.G.? intreb ca asa s a procedat si la noi in asociatie , sau marit salariile , trebuia sa se astepte A.G. si apoi se mareau ?
Multumesc