Tot in instanta consider ca ar trebui sa mergeti si dvs.
Modificarile trebuiau facute in urma unui proiect tehnic care sa nu afecteze si vecinii dar fie nu a avut acel proiect, fie a fost facut prost, fie nu a fost respectat...
Puteti incerca si cu o plangere la ISCIR si ANRE, distribuitorul de gaz, furnizorul de caldura si apa calda-CMTEB dar nu cred ca va pot ajuta...
Situatia este stupefianta.
In Romania democratica drepturile unei comunitati sunt ignorate de catre o persoana care poate face ce vrea la ea in casa unde este „proprietara”.
Este foarte probabil ca societatea romaneasca doreste fragmentarea si instrainarea cetatenilor sai, apelurile catre Primarie, ANRE, CMTEB primind un raspuns cvasi-unanim: chemati personajul in instanta.
Si ce se va intampla dupa un proces lung si costisitor?
Va soma cineva proprietarul sa refaca instalatia, DAR va urmari cineva realizarea acestei sentinte?
Ma indoiesc.
Oricum, pana atunci, unii dintre ceilalti proprietari, care au fost impiedicati pana acum de existenta acelor acorduri sa se debranseze, isi vor reconsidera pozitia, fiind deja anuntate debransari in serie ...
Vorba unuia ... „traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul” ...
Mai jos, public raspunsul ChatGPT la aceeasi intrebare:
"În primul rând, este important să verificați regulamentele interne ale asociației de proprietari și actele normative aplicabile pentru a determina ce opțiuni de acțiune aveți disponibile. În general, puteți avea următoarele opțiuni:
1. Contactați proprietarul apartamentului și încercați să ajungeți la o înțelegere amiabilă. Este posibil ca el să nu fi realizat că modificările pe care le-a făcut au afectat confortul de locuire al vecinilor săi, iar o conversație civilizată poate ajuta la rezolvarea problemei.
2. Dacă conversația amiabilă nu a dus la nicio soluție, puteți să-l notificați pe proprietarul apartamentului cu privire la faptul că modificările sale au afectat confortul de locuire al vecinilor și îi puteți cere să restaureze instalarea la starea inițială. În acest caz, este important să aveți o documentație clară și precisă cu privire la modificările făcute de proprietar, care arată modul în care acestea au afectat rețeaua termică interioară comună.
3. Dacă proprietarul refuză să restaureze instalarea la starea inițială, puteți solicita ajutorul autorităților competente, cum ar fi Agenția Națională pentru Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), care are rolul de a reglementa furnizarea, transportul și distribuția de energie termică. ANRE poate verifica dacă proprietarul a respectat reglementările în vigoare și poate impune sancțiuni dacă se constată încălcări.
4. Dacă niciuna dintre aceste opțiuni nu funcționează, puteți lua în considerare acțiuni legale. În acest caz, este important să aveți un avocat specializat în dreptul asociațiilor de proprietari și să adunați dovezi adecvate care arată modul în care proprietarul a afectat rețeaua termică interioară comună și confortul de locuire al vecinilor.
În orice caz, este important să acționați rapid și să fiți cât mai bine documentat pentru a putea apăra drepturile dumneavoastră și ale celorlalți proprietari de apartamente din bloc."
Vi se pare familiar?