avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 903 soluții astăzi

Marți, 18 februarie, are loc evenimentul: Procedura de negociere colectivă de la A la Z. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bună dimineața. Acum câteva zile m-am angajat la o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bună dimineața. Acum câteva zile m-am angajat la o firmă. ...

Bună dimineața. Acum câteva zile m-am angajat la o firmă. Am început lucru dar nu am primit CIM. Am colege care lucrează de 4-5 luni dar nici ei nu au semnat și primit CIM. Au primit salar dar la fel nu au primit nici fluturașul de salar. Mie frică să mai merg la lucru că nu am CIM în cazul în care vine un control. Ce pot să fac? Unde trebuie să merg să verific dacă lucrez cu forme legale. Când vorbesc cu șeful la telefon vorbește scurt despre lucru și când să întreb ceva închide apelul zice că este fff ocupat și nu poate sta de vorbă la povești. Vă rog să mă îndrumați ce să fac. Vă mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:57, 24 Iunie 2023
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Art. 16 C.mun.
(1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
.......
(2) Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii.
(3) Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
....

In situatia in care a incalcat aceste prevederi sau refuza sa va inmaneze un exemplar de pe acesta, puteti sesiza ITM-ul.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

2. „Nu există prevedere legală cu privire la distribuirea fluturașului de salariu către angajați, cu excepția cazului în care această procedură este specificată în contractul colectiv de muncă aplicabil sau în Regulamentul de ordine interioară.

Generarea și distribuirea fluturașului ține de procedurile interne ale companiei/angajatorului. Însă, pentru a informa angajatul cu privire la drepturile sale salariale și a menține o comunicare eficientă cu acesta, recomandăm angajatorului să implementeze această practică” ...
www.avocatnet.ro/articol_602...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nesemnare contract de munca Bratu mioara Bratu mioara Buna ziua am si eu o problema sefa unde lucrez spune ca mi a facut contract onlaine fara ca eu sa semnez esteposibil asa ceva (vezi toată discuția)
Bună dimineața,eu lucrez cu c.m. din data de 10.08.2024,anterior ... Mario alexandru Mario alexandru Bună dimineața,eu lucrez cu c.m. din data de 10.08.2024,anterior am lucrat câteva luni fără contract, deoarece firma era la început și le am dat ... (vezi toată discuția)