Buna. O onorata banca (OTP) nu mai vrea sa faca tranzactii pentru mine pentru ca am uitat sa-mi actualizez datele, asa cum cere acest stat in stat numit BNR. Inteleg asta, dar ceea ce nu inteleg este ca mi-au taiat orice acces la banii mei, ceea ce mi se pare un abuz cu aspecte penale. Inteleg ca tranzactiile sunt blocate dar asta nu inseamna sa nu imi dea posibilitatea sa imi scot banii sa ii depun la oricare din celelalte banci la care aveam date actualizate. Are o banca drept sa imi blocheze accesul la bani fara o dispozitie judecatoreasca in acest sens?
Scoaterea banilor din cont precum si transferul lor sunt tranzactii.
Cititi contractul. In general in aceste contracte este mentionat faptul ca (,) "Clientul are obligaţia de a-şi actualiza datele sale personale pe întreaga Durată a Contractului… În cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate"
Actualizarile sunt necesare conform:
- Legea nr. 129/2019
- Regulamentul BNR nr. 2/2019
Actualizati-va datele si apoi puteti sa va retrageti linistit banii sau sa ii transferati unde doriti.
Nu este nimic cu iz penal aici, doar consecinta neindeplinirii de catre dvs a obligatiilor asumate conform contractului si legilor in vigoare.
Stați liniștit că banii nu-i pierdeți. Vă prezentați la bancă cu buletinul, și prima dată actualizați datele personale, apoi banii devin disponibili.
Puteți face ce vreți cu banii, fie îi lăsați pe mai departe acolo să facă pui, fie îi mutați la altă bancă.
Dar să știți ca orice bancă procedează la fel cu clienții care nu-și acualizează datele, nu doar OTP. Orice altă bancă ar fi procedat la fel.
Sora mea a pățit exact ca dvs la Banca Transilvania, i s-a blocat contul că nu și-a actualizat datele la timp, dar și-a scos banii, deci nu a pierdut nimic.
Să nu vă înșelați că la alte bănci lucrurile stau altfel, orice bancă vă blochează contul dacă nu vă actualizați datele la timp.