cine poate verifica documentele unei asociatiil de proprietari(avem neclaritati cu plata unor penalitati din anul 2005 luna martie:( care au fost platite de proprietari in termen util
dar anul acesta a venit o hartie de la CET precum ca avem penalitatii la facturi neplatite,doamna de la asociatie spune ca s-a platit cu intarziere de 30 de zile dar noi avem de plata penalitati pana in 2009.Administratia Financiara in baza unei reclamatii scrise poate face verificarea documentelor si Cetului si Asoc.de Prop.?
stiu de la asociatia noastra de proprietari, control se poate face de catre un cenzor sau de o firma de contabilitate, sau cel mai simplu de catre primarie in baza unei sesizari . primaria insa nu se baga sa verifice documentele cetului. dar de ce nu incercati sa ajungeti la o intelegere cu cetul sa faceti o verificare a fisei contului, ce s-a facturat si ce s-a platit. , ptr ca este perfect legal. fara suparare, dar doamna de la asociatie poate sa spuna orice, pina nu verificati facturile si platile , nu veti sti. sfatul meu este sa mergeti la cet la contabilitate si sa incercati sa faceti o verificare cu ei.
Legal,aveti posibilitati multiple pentru a verifica documentele asociatiei de proprietari
1-Sesizare oficiala serviciul specializat din cadrul primariei responsabile,care in conformitate cu disp art 55 L nr 230/2007 detine autoritatea si competenta,in cazuri motivate sa dispuna prin persoana autorizata,verificarea financiar contabila a asociatiei de proprietari.
2-Functie de posibilitatile financiare personale sau hotararea adunarii generale,exista si varianta solicitarii directe catre autoritatea competenta autorizata in domeniul financiar contabil,-CECCAR- care poate desfasura verificari de specialitate.
3-Functie de raporturile existente cu autoritatile de profil,sau de necesitatea evidentierii situatiei reale financiare,puteti sesiza inclusiv autoritatea nationala a asociatiilor de proprietari ,care prin personal autorizat poate dispune verificarea financiar contabila a asociatiei de proprietari
4- Puteti obtine expertiza financiar contabila si in urma sesizarii organelor de politie responsabile.
Autoritatea Finatelor Publice NU are atributii si competente si NU se implica in efectuarea de verificari financiar contabile la nivelul asociatiilor de proprietari
Atentie !verificarea activitatii financiar contabile se realizeaza numai prin expertiza ,si contra cost,sumele putand fi recuperate in cazul in care se confirma suspiciunile dvs ,daca solicitati in eventuala actiune catre instanta si daca aceasta dispune plata prin hotarare definitiva.
Referitor la sumele asupra carora sustineti ca s-au aplicat penalitati din anul 2005 ,sumele initiale necesita verificare atenta ,intrucat exista posibilitatea prescriptiei prevazute de decretul nr 167/1958
Se procedeaza in felul urmator:
- administratorul se duce la furnizorul de agent termic (in Bucuresti este RADET), la sectie de care apartineti;
- se cere situatia facturilor emise, plati, penalizari.
- in cazul in care exista chitanta de plata la asociatie si la furnizor nu apare in contabilitate, se merge din nou la furnizor cu chitantele emise si se clarifica situatia;
..........................................
Eu cred insa ca este vorba despre urmatorul aspect:
- furnizorul emite factura;
- asociatia plateste aceasta factura cu intarziere penalizabila;
- penalizarile nu sunt platite o data cu achitarea facturii;
- asociatiile, in mare majoritate, evita plata penalizarilor intr-un timp rezonabil sau nu achita aceste penalizari deloc, pe motiv ca ele nu se penalizeaza la randul lor si se mai poate astepta cu plata lor ...pana la sfantu' asteapta!
- din situatia de mai sus, rezulta strangerea unui total de penalizari pe care furnizorul nu le stinge asa, de dragul asociatiilor, ci le pastreaza in contul lor si la un moment dat trimit instiintare de plata pentru aceasta suma totala de penalizari adunata, cum e cazul acum, timp de ani de zile, uneori ...o viata de om.
Aceste penalizari trebuie achitate pentru ca furnizorul nu iarta asociatiile de plata lor.