@Vali P.
Înțeleg că ați parcurs prima parte a art. 28 din legea 196/2018. În situația pe care o detaliați devin aplicabile prevederile alin. 4 al aceluiași articol :
În cazul în care președintele sau administratorul nu ia toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociațieide proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv și cenzorul/comisia de cenzori. În situația nesoluționării sau a soluționării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevăzute la art. 10.
Dacă nici așa nu se rezolvă, va trebui să uzați de prevederile art. 29 alin. 3 din lege:
Orice persoană sau orice proprietar care se consideră vătămată/vătămat într-un drept al său din cauza neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a atribuțiilor de către președinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator se poate adresa în scris compartimentelor prevăzute la art. 10 sau, după caz, instanțelor judecătorești.
Dacă președintele asociație dvs. se consideră „vătaf” veți avea de parcurs un drum lung și anevoios.