avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Buna ziua. bunica mea fiind singura doreste sa imi ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Buna ziua. bunica mea fiind singura doreste sa imi lase mie apartamentul, ...

Buna ziua. bunica mea.fiind singura doreste sa imi lase mie apartamentul, si nu fii cei ei si respectiv mamei mele , este unic proprietar,problema este ca am fost la un notar si ne-a spus ca trebuie sa ii cumpar eu efectiv ap pe care la evaluat el la 80.000 euro,fiind in Iasi, nu exista o altfel de varianta,eu sunt studenta,de unde naiba scot eu 80.000 euro??? Multumesc anticipat!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Atunci încheiați cu bunica un contract de donație.
donatia este atacabila in instanta. fata ei.respectiv mama mea,care nu a contribuit cu nimic la cresterea mea.bunica ma crescut,cu siguranta o sa vrea totul de la mama ei,nu conteaza ca nu ii da niciodata nici un ban...
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
In acest caz, faceți rost de 80.000 euro. Sau de un venit stabil care sa va permită sa o întrețineți pe bunica, cu absolut orice are nevoie, pana la deces.
Ultima modificare: Duminică, 27 August 2023
raluk0207, utilizator
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentru ca dorinta bunicii dv. sa fie respectata si dupa decesul ei atunci trebuie sa primiti apartamentul prin vanzare-cumparare si nu prin donatie. Apartamentul poate fi vandut la pretul dorit de bunica dv. si nu neaparat la valoarea indicata de notar. Nu este nevoie sa ii dati efectiv 80 000 Euro (sau alta suma daca stabiliti alta valoare a apartamentului) bunicii daca dumneaei nu doreste asta, dar trebuie platit staului impozitul de 1% aplicat la suma de vânzare. Statul vrea sa isi ia banii ca impozit pe tranzactie si de asta nu scapati. De asemenea, pentru protejarea intereselor bunicii dv. cât timp aceasta este in viata, trebuie ca vânzarea-cumpararea sa se faca cu cluza de uzufruct viager. Asta insemana ca bunica dv. va avea dreptul sa locuiasca in apartamentul pe care l-a vândut pâna la decesul ei. Dv. (cât timp traieste bunica) nu veti putea vinde apartamentul fara acordul ei desi veti deveni proprietara. In concluzie, nu blocati procedura pentru ca un notar a estimat la 80 000 Euro un apartament care poate fi evaluat si la o valoare mai mica conform dorintelor bunicii dv. care e vanzatorul. Inteleg ca in acest apartament este o doamna mai in vârsta. Poate nu a facut mari investitii in apartament, cum poate un notar sa estimeze valoarea la 80 000 ? Incercati si la un alt notar sau cereti parerea unui evaluator autorizat.
Ultima modificare: Duminică, 27 August 2023
Ryel, utilizator
Poate în baza expertizei notariale întocmită de un expert evaluator autorizat, care a stabilit valorile minime în funcție de zona respectivă.
Bunica nu o fi dorind sa primească 80.000 euro, dar prețul trebuie sa fie sincer si serios. Dacă tranzacția depășește 50.000 lei (și valoarea unui apartament, o depășește sigur), plata se face prin virament bancar.
Conform art.1665 Cod civil:"(1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare."

Apoi, art 1091 alin.4 prevede ca:
"(4) Pana la dovada contrara, instrainarea cu titlu oneros catre un descendent ori un ascendent privilegiat sau catre sotul supravietuitor este prezumata a fi donatie daca instrainarea s-a facut cu rezerva uzufructului, uzului ori abitatiei sau in schimbul intretinerii pe viata ori a unei rente viagere. Prezumtia opereaza numai in favoarea descendentilor, ascendentilor privilegiati si a sotului supravietuitor ai defunctului, daca acestia nu au consimtit la instrainare."

Așadar, pe lângă faptul ca nepoata trebuie sa achite prin virament bancar un preț sincer si serios, la perfectarea actului ar trebui sa fie prezenta și mama.

Alte discuții în legătură

Am o nelamurire in legatura cu bunurile imobile detinute de catre ... andre18 andre18 Am o nelamurire in legatura cu bunurile imobile detinute de catre bunicul meu.Dansul ne-a lasat mie si surorii mele testament in care ne declara legatare ... (vezi toată discuția)
Contract vanzare-cumparare uzufruct viager -poate fi combatut? Nanashi Nanashi Buna ziua. In 2006 am facut un contract de vanzare-cumparare cu drept de uzufruct viager. Contractul este intre mine si bunica mea, si se mentioneaza ca ... (vezi toată discuția)