avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Schimbare administrator srl
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Schimbare administrator srl

Din 14 aprilie mi s-a comunicat de catre asociatul unic ca nu mai sunt administratorul lor de SRL. Mi-au dat decizia pe email. De atunci si pana in ziua de azi 4 septembrie tot i-am intrebat cand finalizeaza excluderea mea pt ca tot eu figurez ca fiind unicul lor administrator la registrul comertului si in toate registrele publice. De fiecare data cand ii intreb mi se raspunde standard ca e in curs de procesare, dar vorbim de o perioada de aproape 5 luni. Am senzatia ca ma duc cu zaharelul. Care sunt optiunile mele pt ca nici nu ma mai platesc si nici nu mai raspund la emailurile mele.
Asociatul unic in acest SRL este o firma din Anglia.
Ce sfat imi puteti oferi in aceasta situatie? Pot sa ma scoata fara un motiv bine intemeiat? Daca ma tin, nu ar trebui sa imi plateasca o indemnizatie asa cum le-am cerut? Ori ma scot ori ma platesc in opinia mea. Si daca refuza sa ma platesca si sa ma scoata, ce pot face eu in afara de mers la tribunal? Ce variante am? Multumesc!
Ultima modificare: Luni, 4 Septembrie 2023
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Gigel Faurescu , utilizator 20:04, 9 Septembrie 2023
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
În aceasta situație, administratorul va formula, în scris, cererea de demisie care trebuie înregistrată în cadrul societății cu cel puțin 30 de zile înainte de data efectivă a încetării activității administratorului. Ulterior, se convoacă AGA extraordinară și se ia act de demisia înaintată, numindu-se un nou administrator. Noile modificări vor fi consemnate în actul constitutiv actualizat și se vor înregistrează la Registrul Comerțului.

Demisia administratorului în cazul în care asociații nu sunt de acord sau nu se prezintă la AGA
În această situație, procedura presupune în primul rând că administratorul își depune demisia, iar acest act unilateral trebuie să aibă și ștampila de primire/nr. înregistrare la societate. În cazul în care acest lucru nu este posibil, administratorul demisionar trebuie să facă toate diligențele necesare, notificării tuturor asociaților/sediu social/puncte de lucru cu privire la demisia sa.
Administratorul demisionar va convoca AGA, iar în situația în care asociații nu se prezintă, sau nu votează, va întocmi procesul verbal ș via depune mențiunea în Registrul Comerțului. Aceasta este data de la care administratorul, deși nu va fi radiat din evidențele Registrului, va apărea cu titlul de administrator demis, astfel încât nu îi vor putea fi imputate fapte ulterioare acestei date.
Actionarii firmei deja mi-au trimis decizia de inlocuire pe email de prin aprilie. In situatia asta mai trebuie eu sa imi dau demisia din functia de administrator? Problema este ca m-am dus cu aceasta decizie la registrul comertului si mi-au spus ca nu este suficient acest document. Mi-au cerut mai multe documente precum noul act constitutiv care sa arate printre altele noul administrator.

Eu nu am toate documentele necesare. Le-am cerut actionarilor. Mi se spune ca avocatii lucreaza la aceasta schimbare si e in curs de procesare. Repet, aceasta procesare la ei este de 5 luni pana acum. Cat poate dura asa o schimbare. Cred ca nu au buna vointa sa ma schimbe.

Multumesc pentru sfaturi!


SCA IONESCU & NOVAC a scris:

În aceasta situație, administratorul va formula, în scris, cererea de demisie care trebuie înregistrată în cadrul societății cu cel puțin 30 de zile înainte de data efectivă a încetării activității administratorului. Ulterior, se convoacă AGA extraordinară și se ia act de demisia înaintată, numindu-se un nou administrator. Noile modificări vor fi consemnate în actul constitutiv actualizat și se vor înregistrează la Registrul Comerțului.

Demisia administratorului în cazul în care asociații nu sunt de acord sau nu se prezintă la AGA
În această situație, procedura presupune în primul rând că administratorul își depune demisia, iar acest act unilateral trebuie să aibă și ștampila de primire/nr. înregistrare la societate. În cazul în care acest lucru nu este posibil, administratorul demisionar trebuie să facă toate diligențele necesare, notificării tuturor asociaților/sediu social/puncte de lucru cu privire la demisia sa.
Administratorul demisionar va convoca AGA, iar în situația în care asociații nu se prezintă, sau nu votează, va întocmi procesul verbal ș via depune mențiunea în Registrul Comerțului. Aceasta este data de la care administratorul, deși nu va fi radiat din evidențele Registrului, va apărea cu titlul de administrator demis, astfel încât nu îi vor putea fi imputate fapte ulterioare acestei date.

Ultima modificare: Miercuri, 6 Septembrie 2023
Gigel Faurescu, utilizator
Trebuie notata mentiune la ONRC cu privire la administrator demis. Este o diferență între schimbarea adm în registru și notarea unei mentiuni. La schimbare adm este nevoie de mai multe acte, într-adevăr, dar pentru mentiune trebuie sa verificați ca poate aveți actele necesare. Depinde și ce scrie în adresa aceea de înlocuire. Va sfătuiesc sa apelați la serviciul de consultanta din cadrul ONRC sau la un avocat din zona dvs pentru a face mentiunile necesare. Fără notare la. ONRC adresa aceea nu este opozabila terților și responsabilitatea rămâne în sarcina dvs pana la proba contrarie.

Gigel Faurescu a scris:

Actionarii firmei deja mi-au trimis decizia de inlocuire pe email de prin aprilie. In situatia asta mai trebuie eu sa imi dau demisia din functia de administrator? Problema este ca m-am dus cu aceasta decizie la registrul comertului si mi-au spus ca nu este suficient acest document. Mi-au cerut mai multe documente precum noul act constitutiv care sa arate printre altele noul administrator.

Eu nu am toate documentele necesare. Le-am cerut actionarilor. Mi se spune ca avocatii lucreaza la aceasta schimbare si e in curs de procesare. Repet, aceasta procesare la ei este de 5 luni pana acum. Cat poate dura asa o schimbare. Cred ca nu au buna vointa sa ma schimbe.

Multumesc pentru sfaturi!


SCA IONESCU & NOVAC a scris:

În aceasta situație, administratorul va formula, în scris, cererea de demisie care trebuie înregistrată în cadrul societății cu cel puțin 30 de zile înainte de data efectivă a încetării activității administratorului. Ulterior, se convoacă AGA extraordinară și se ia act de demisia înaintată, numindu-se un nou administrator. Noile modificări vor fi consemnate în actul constitutiv actualizat și se vor înregistrează la Registrul Comerțului.

Demisia administratorului în cazul în care asociații nu sunt de acord sau nu se prezintă la AGA
În această situație, procedura presupune în primul rând că administratorul își depune demisia, iar acest act unilateral trebuie să aibă și ștampila de primire/nr. înregistrare la societate. În cazul în care acest lucru nu este posibil, administratorul demisionar trebuie să facă toate diligențele necesare, notificării tuturor asociaților/sediu social/puncte de lucru cu privire la demisia sa.
Administratorul demisionar va convoca AGA, iar în situația în care asociații nu se prezintă, sau nu votează, va întocmi procesul verbal ș via depune mențiunea în Registrul Comerțului. Aceasta este data de la care administratorul, deși nu va fi radiat din evidențele Registrului, va apărea cu titlul de administrator demis, astfel încât nu îi vor putea fi imputate fapte ulterioare acestei date.



Se pare că compania ta parteneră din Anglia abuzează de poziția lor și încearcă să te dea afară din SRL fără un motiv întemeiat.

În conformitate cu legislația română, partenerii SRL au dreptul la participare egală la management și luarea deciziilor. Dacă unul dintre parteneri dorește să-l excludă pe celălalt, trebuie să aibă un motiv întemeiat pentru a face acest lucru. În cazul dumneavoastră, partenerul dumneavoastră nu v-a oferit nicio explicație cu privire la motivul pentru care dorește să vă îndepărteze din SRL.

În plus, conform legislației române, partenerii SRL trebuie să plătească reciproc o indemnizație la părăsirea SRL-ului. Cuantumul indemnizației se stabilește de comun acord între parteneri. În cazul tău, ai cerut partenerului tău să-ți plătească prestații, dar el a refuzat.

Gigel Faurescu a scris:

Din 14 aprilie mi s-a comunicat de catre asociatul unic ca nu mai sunt administratorul lor de SRL. Mi-au dat decizia pe email. De atunci si pana in ziua de azi 4 septembrie tot i-am intrebat cand finalizeaza excluderea mea pt ca tot eu figurez ca fiind unicul lor administrator la registrul comertului si in toate registrele publice. De fiecare data cand ii intreb mi se raspunde standard ca e in curs de procesare, dar vorbim de o perioada de aproape 5 luni. Am senzatia ca ma duc cu zaharelul. Care sunt optiunile mele pt ca nici nu ma mai platesc si nici nu mai raspund la emailurile mele.
Asociatul unic in acest SRL este o firma din Anglia.
Ce sfat imi puteti oferi in aceasta situatie? Pot sa ma scoata fara un motiv bine intemeiat? Daca ma tin, nu ar trebui sa imi plateasca o indemnizatie asa cum le-am cerut? Ori ma scot ori ma platesc in opinia mea. Si daca refuza sa ma platesca si sa ma scoata, ce pot face eu in afara de mers la tribunal? Ce variante am? Multumesc! [ link extern ]

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbare administrator srl Laura 86 Laura 86 Buna ziua, Imi puteti indica va rog frumos care sunt pasii pentru schimbarea administratorului unui SRL? Din momentul in care se hotaraste in sedinta AGA ... (vezi toată discuția)
Mutare sediu social ivanconstantin ivanconstantin M-ar interesa pasii care trebuie urmati pt. mutarea sediului social al unui SRL dintr-un judet in altul si schimbarea administratorului. Totodata ce documente ... (vezi toată discuția)
Demisie administrator srl cass4 cass4 cum pot sa renunt la fctia de adm cu puteri depline si fara acordul asociatului/administrator am aceasta calitate prin act constitutiv multumesc (vezi toată discuția)