avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 862 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua ! Dintr-o asociație formata din 380 ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua ! Dintr-o asociație formata din 380 familii, la prima ...

Buna ziua ! Dintr-o asociație formata din 380 familii, la prima ședință AG au participat 30 drept urmare a fost programata o alta ședința AG peste 2 săptămâni la care au fost prezenți 55
La care au fost votat pentru achiziție un spatiu în care ar urma sa își desfășoare activitatea , dar asociatia neavând nevoie de acest spatiu !
Eu votând împotriva de la AG
Acum eu și restul vecinilor suntem nemulțumiți ca regăsim pe facturi costuri suplimentare pentru spatiu !

Poate asociatia de propritari sa cumpere acel spatiu ?
Ce se întâmplă dacă nu plătesc partea mea pentru spatiu și penalitățile cresc !
Cum pot eu și foarte mulți proprietari sa oprim asociatia sa achiziționeze acest spatiu ?

Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 17:09, 18 Septembrie 2023

Alin23091991 a scris:

Buna ziua ! Dintr-o asociație formata din 380 familii, la prima ședință AG au participat 30 drept urmare a fost programata o alta ședința AG peste 2 săptămâni la care au fost prezenți 55 .
.......................................
Cum pot eu și foarte mulți proprietari sa oprim asociatia sa achiziționeze acest spatiu ?



Puteți să vă adresați instanței în temeiul art. 52 din legea 196/2018 :

(1) Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a
asociației de proprietari ori este de natură să prejudicieze interesele proprietarilor, aceștia sau
orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său pot/poate ataca în justiție
respectiva hotărâre.
(2) Acționarea în justiție în conformitate cu prevederile alin. (1) nu întrerupe executarea hotărârii
decât în cazul în care instanța dispune suspendarea acesteia.

După introducerea acțiunii puteți uza de prevederile art. 997 Cod proc. civ solicitând suspendarea de la executare a hotărârii adunării generale .
Ultima modificare: Duminică, 17 Septembrie 2023
robert1958, utilizator
Singura sansa a dvs. referitor la art. 52 din legea 196/2018, ar fi sa demonstrati in instanta:
1. Ca nu era o necesitate achizitionarea acelui spatiu.
2. Nu s-au respectat prevederile art. 48 din lege, care va obliga la plata cheltuielilor :
Articolul 48
(5) Hotărârile luate, în conformitate cu prevederile alin. (1)-(4), obligă toți proprietarii să participe, în proporțiile stabilite de adunarea generală, la plata lucrărilor, precum și la cheltuielile de funcționare, administrare, întreținere și de înlocuire a părților comune sau a elementelor transformate sau create.
[ link extern ]

Altfel, pierdeti timpul si banii.
Prima data, mai bine platiti o consultatie la un avocat, avind toate documentele legate de acea AG in fata.

Alin23091991 a scris:

Buna ziua ! Dintr-o asociație formata din 380 familii, la prima ședință AG au participat 30 drept urmare a fost programata o alta ședința AG peste 2 săptămâni la care au fost prezenți 55
La care au fost votat pentru achiziție un spatiu în care ar urma sa își desfășoare activitatea , dar asociatia neavând nevoie de acest spatiu !

Ultima modificare: Duminică, 17 Septembrie 2023
latka, utilizator
Ar trebui să dați mai multe detalii cu privire la acel spațiu unde ar urma ca asociația să-și desfășoare activitatea.
Ca de exemplu, dacă asociația are sau nu are la acest moment un spațiu cu aceeași destinație.

Alin23091991 a scris:

Buna ziua !

Poate asociatia de propritari sa cumpere acel spatiu ?



Ultima modificare: Duminică, 17 Septembrie 2023
robert1958, utilizator
Eu nu cred ce scrie autorul topicului.
Asa cum spune @robert1958, veniti cu amanunte:
- spatiul a fos achizitionat de catre asociatie sau a fos inchiriat/concesionat ?
- banuiesc ca spatiul apartine doar unei scari, care trebuie sa primeasca o chirie, daca spatiul a fost inchiriat; costurile inchirierii vor fi repartizate celorlalti proprietari (adica mai putin a scarii de care apartine acel spatiu);
- cheltuielile necesare renovarii/amenajarii acelui spatiu, precum si toate celelalte cheltuieli (energie electrica, apa potabila-canalizare) vor fi repartizate la toate cele 380 de familii, probabil proportional cu cota-parte indiviza de proprietate sau in mod egal, depinde cum ati hotarat in AG;
Nu sunteti prima asociatie care procedeaza asa, dar totul trebuie discutat si hotarat in AG a membrilor, potrivit legislatiei, aratate de dl. moderator.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna seara, va rog sa- mi spuneti in ce conditii se face schimbarea ... Tanpartenie@yahoo.com Tanpartenie@yahoo.com Buna seara, Va rog sa- mi spuneti in ce conditii se face schimbarea destinatiei uscatoriei de la parterul unui bloc. Un proprietar care are o firma vrea sa ... (vezi toată discuția)
Cine beneficiază de venituri din chirie spatiu comun bloc? calinn_g calinn_g Intr-o asociație de proprietari a unui bloc cu mai multe scari, veniturile din închirierea unui spațiu comun aferent unei singure scari (sa zicem un uscator ... (vezi toată discuția)
Despre impartire diferenta dintre apometru bloc si suma apometre ... laura1016 laura1016 Despre impartire diferenta dintre apometru bloc si suma apometre din apartamente . Exista in legislatie vreo precizare ? Vreo regula ? (vezi toată discuția)