avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 477 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Sunt profesor, am posibilitatea să ies la pensie
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Sunt profesor, am posibilitatea să ies la pensie

Sunt profesor, am posibilitatea să ies la pensie, aș dori să fac asta însă să mai rămân în sistem până duc actuala clasă la finalul ciclului gimnazial. Evident că dacă ies la pensie voi trece la plata cu ora și aș dori să știu care este procedura birocratică. Școala va da orele vacante în momentul ieșirii la pensie și dacă nu le va lua nimeni rămân eu pe ele sau nu este obligatoriu să fie date vacante ci doar ca eu să fiu plătit diferit adică de la salariu normal la plata cu ora???? Mulțumesc pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: Sorin2023 , utilizator 21:58, 24 Septembrie 2023
1. Cu cel puțin 30 de zile calendaristice, anterior împlinirii condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, personalul din învățământul preuniversitar poate opta pentru continuarea executării contractului individual de muncă până la împlinirea vârstei standard de pensionare prevăzută de lege pentru bărbați, respectiv vârsta de 65 de ani. Angajatorul nu poate îngrădi sau limita acest drept.

2. Personalul didactic de predare titular din învățământul preuniversitar căruia nu i s-a emis decizia de pensionare poate fi menținut, la cerere, anual, ca titular în funcția didactică, și peste vârsta standard de pensionare, până la vârsta de 70 de ani.

3. Cadrele didactice pensionate pot desfășura activități didactice, salarizate prin plata cu ora, după împlinirea vârstei standard de pensionare.
La incetarea oricarui c.i.m., postul ocupat devine vacant.
Ok, vă mulțumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură