avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1021 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Doresc prelungirea activitatii si amanarea pensionarii
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Doresc prelungirea activitatii si amanarea pensionarii

Sunt profesor titular, cu gradul I, gradaţie de merit. În februarie a.c., conform actualei legi a pensiilor, realizez vârsta standard de pensionare - 64 ani şi 3 luni. Am iubit şi iubesc această profesie pe care am desfăşurat-o timp de peste 40 de ani. Nu doresc să ies la pensie după acest an şcolar. Aş dori să activez ca titular şi în noul an şcolar, 2012-2013. Ce pot face legal?
Cel mai recent răspuns: bittta , utilizator 14:23, 19 Ianuarie 2012
Legea educatiei nationale. Legea nr. 1/2011

Sectiunea 12 - Pensionarea

Art. 284
(1) Personalul didactic beneficiaza de pensie in conditiile prevazute de legislatia de asigurari sociale si pensii care reglementeaza sistemul public de pensii.

(4) Cadrele didactice pensionate pot desfasura activitati didactice, salarizate prin plata cu ora, dupa implinirea varstei standard de pensionare

savutaconstantin a scris:
Nu doresc să ies la pensie după acest an şcolar. Aş dori să activez ca titular şi în noul an şcolar, 2012-2013. Ce pot face legal?

Nu exista solutii. Va pensionati la data indeplinirii conditiilor prevazute in Legea nr. 263/2010. Dupa data implinirii varstei standard de pensionare puteti desfasura numai activitati salarizate prin plata cu ora.
cine aproba ca un pensionar sa ramana in anul scolar 2012-2013 la plata cu ora? directorul scolii sau ISJ-ul?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie toadermaria toadermaria BUNA SEARA!SUNT INVATATOARE.IN IAN.2014 IMPLINESC 60 DE ANI. VREAU SA LUCREZ INCA 3 ANI .CUM PROCEDRZ? MULTUMESC! (vezi toată discuția)