Avem urmatorul context: Firma nou infiintata, asociat unic(si administrator), pe cod CAEN principal 6810 (Cumpararea si vanzarea imobilelor proprii ) care achizitioneaza apartamente vechi de la persoane fizice, le renoveaza , mobileaza, utilizeaza cu absolut totul(la cheie) si le revinde tot catre persoane fizice( toate vanzarile fara TVA ).
Cateva intrebari:
1. Ce se intampla cu TVA-ul achitat pentru materiale de constructii tinand cont ca vanzarea apartamentelor se face fara TVA ? E nevoie de ajustare TVA ? Se poate simplifica si evita ajustarea (poate prin nededucerea completa a TVA-ului de la bun inceput) ?
2. Se pot deduce legal cheltuieli si TVA achitate pentru obiecte de decor si electrocasnice ?
3. Daca pentru terenul blocului exista CF separat pot exista pb dpdv TVA ?
4. Exista riscul de a re-incadra apartamentul la nou si a forta si plata la TVA ? Cum pot fi evitate aceste situatii ?
Apreciez orice clarificari la oricare din intrebari.