avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 994 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Problema CASCO ARDAF
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Problema CASCO ARDAF

Buna ziua,

In data de 8 Oct 2009 am avut un accident rutier, din vina mea. Am preferat sa mergem pe intelegere amiabila, ca sa simplificam procedura. I-am dat celeilalte parti asigurarea RCA si si-a rezolvat dauna intr-un interval decent.
Eu am mers la ARDAF pentru constatare. S-a deschis dosar de dauna in data de 12 Oct si in aceeasi zi am dus masina la reprezentanta [service agreeat de ARDAF, cu decontare directa].
In data de 15 Dec toate reparatiile au fost finalizate si s-a cerut accept de plata de la ARDAF. Dupa cateva zile am vazut ca nu reactioneaza nimeni de la ARDAF si am incercat sa sun la ei. Nu mai spun ca nu raspunde nimeni la numarul de centrala, dar intr-un final am facut rost de numere directe din departamentul de plati. Mi s-a spus ca dosarul este retinut pentru cercetari suplimentare.
Azi este 29 Ianuarie si inca nu au dat nici un semn de viata. Nu stiu ce cercetari fac ei, dar nu au contactat nici cealalta parte implicata in accident, nici service, nimic.
Intrebarea mea este: care este limita legala pentru aceste cercetari? Inteleg ca este o asigurare facultativa si asiguratorul impune anumiti termeni, dar ar trebui sa existe si o reglementare oficiala. Stiam ca ar exista o limita de 30 de zile calendaristice sau 20 lucratoare, dar nu sunt sigur.

Multumesc anticipat,
ValiM
Cel mai recent răspuns: nucu$ , utilizator 11:19, 30 Ianuarie 2010
Se presupune ca ati apelat la polita CASCO.In conditiile de asigurare gasiti reglementarea privind plata daunelor, si eventualele penalitati pentru intarziere.Un aspect ar fi ca acceptul de plata se solicita/aproba pe baza devizului iar aici se presupune ca este vorba de factura reparatiei.Service-ul fiind in conventie cu asiguratorul, este singurul responsabil in privinta respectarii conditiilor de plata(solicitare accept deviz initial,solicitare de reconstatari pentru operatii/piese suplimentare, respectarea normativelor de materiale si manopera, calitatea/garantia reparatiilor).
Tot cei de la service tin legatura cu inspectorul de dauna si prin urmare ar trebui ca acestia sa va dea raspunsul privind cauzele care au dus la amanarea platii.
In conditiile de asigurare atasate politei , veti gasi termenul in care sunt obligati sa efectueze plata, de regula acesta e de 15 zile de la depunerea ultimului document solicitat de asigurator.
Daca au dubii in ceea ce priveste cauzele producerii pagubelor, asiguratorul poate desfasura propriile investigatii, inclusiv o expertiza tehnica auto.
Firesc ar fi sa discutati direct cu cei care verifica dosarul acum, pentru a vedea ce se intampla si la ce sa va asteptati: la plata daunei sau la un refuz, cand va ramine calea solutionarii cazului in instanta.
Polita CASCO nu are nici un fel de franciza. Nu reusesc sa dau de nimeni de la cercetari dosare, dar stiu sigur ca nu au contactat nici service-ul unde am dus eu masina, nici cel care s-a ocupat de masina celeilalte persoane implicate.
Cei de la service au trimis prin mail toate datele necesare [am fost tinut in cc, deci stiu ce-au comunicat] si le-au primit [mail-uri trimise cu cerere de livrare]. Pur si simplu cei de la ARDAF tac si nu mi se pare corect din moment ce am respectat toate procedurile si platesc la timp.
Inspectorul de daune nu stie nimic despre dosar. Stie doar ca a ajuns la departamentul de cercetari si ca de-acolo e responsabilitatea lor sa solutioneze sub o forma sau alta. Daca platesc, dosarul ajunge la departamentul de accepte de plata. Daca nu, trebuiau sa ma anunte.
Am sa stau sa citesc exact toate clauzele si urmeaza clasica poveste cu reclamatie la CSA si cu avocatul de mana la sediul ARDAF. Trebuie sa se solutioneze, ca deja e bataie de joc.
Cu CSA-ul nu prea se poate rezolva.Din pacate nu pot/nu vor sa urgenteze rezolvarea unor astfel de probleme(vezi si comentariul: www.avocatnet.ro/content/for... )
Incercati o interventie directa la departamentele din centrala, pe baza numerelor de inregistrare a corespondentei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asigurare rca OlteanuCoca OlteanuCoca Masina mea a fost lovita de o persoana cu asigurare RCA. Am deschis dosar de dauna la asiguratorul vinovatului , dar acesta nu vrea sa repare masina la ... (vezi toată discuția)
Service vs bani Pepeneata Pepeneata Buna ziua am si eu o nelamurire , dosarul de dauna s-a aprobat dupa o plangerel la csa , si m-au trimis in service-ul unde am facut devizu tot de ei am fost ... (vezi toată discuția)
Raspuns accept plata grandanat grandanat Masina este reparata, iar service-ul asteapta acceptul asiguratorului cu privire la plata. In cat timp este obligat asiguratorul sa dea acest raspuns ? (vezi toată discuția)